خبر فوری

 
 
دیدار هیئت سه نفره بلاروس با رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان
کد خبر :491960892

11:25 1401/10/02


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, پاکستان و بلاروس, رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان, سپهبد انعام حیدر ملک, سفیر بلاروس, سیل زدگان,

هیئت عالی رتبه سه نفره از جمهوری بلاروس روز گذشته با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه سه نفره از جمهوری بلاروس روز گذشته با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرگرد بولوتوف ایگور معاون وزیر شرایط اضطراری بلاروس روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه سه نفره با سپهبد انعام حیدر ملک رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان دیدار نمود.

در این دیدار که آندری میتی لیسا سفیر بلاروس در اسلام آباد نیز حضور داشت، رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان از دولت و هیئت بلاروسی برای فراهم نمودن محموله کمک‌های بشردوستانه برای سیل زدگان پاکستانی تقدیر و تشکر نمود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری میان دو کشور در زمینه مدیریت بحران گفت: ما باید تجربیات و مشاهدات یکدیگر در بخش مقابله با بحران مبادله کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بلایای طبیعی پاکستان همچنین بر لزوم وضع چارچوب سازمانی جامع برای مقابله با پیامدهای تغییرات آب و هوایی در سطح منطقه تأکید کرد.

وی پیشنهاد تشکیل یک گروه مشترک متشکل از تمامی سازمان‌های مرتبط منطقه‌ای در زمینه مدیریت و مقابله با بحران را ارائه داد که در آن سه جزء اصلی شامل تشکیل گروه‌های دانشگاهی برای تحقیقات از جمله اتاق‌های فکر، واحدهای مدیریت بلایای طبیعی بر اساس اصول فناوری روز و نیز آموزش افراد مرتبط با بخش مقابله با بلایای طبیعی و تأمین بودجه از طریق همکاری شرکای بین‌المللی در نظر گرفته شوند.

سپهبد انعام حیدر ملک خاطرنشان کرد: پاکستان در حال انجام اقداماتی در جهت تغییر رویکرد خود نسبت به مقابله با مدیریت بحران است تا پیش از وقوع بلایای طبیعی اقدامات مؤثری برای مقابله با آن صورت گرفته باشد.

سرگرد بولوتوف ایگور معاون وزیر شرایط اضطراری بلاروس نیز در این دیدار مراتب تأسف و تأثر خود نسبت به تلفات جانی و خسارت‌های مالی به وجود آمده در نتیجه وقوع سیل سهمگین در پاکستان را ابراز داشت.

هیئت بلاروسی به نمایندگی از دولت خود نسبت به آموزش و تربیت افراد و کارشناسان بخش مدیریت بحران و تبادل دانشجویان در این بخش قول مساعد همکاری دادند.

دو طرف نسبت به همکاری در زمینه مقابله با بلایای طبیعی و مدیریت بحران توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1