خبر فوری

 
ربودن دو نظامی ارتش پاکستان توسط ارتش آزادی بخش بلوچ
کد خبر :482297618

12:00 1402/07/21


ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای از ربودن دو نظامی ارتش پاکستان از جمله یک استوار دوم طی عملیاتی در شهرستان بولان ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان‌های تجزیه طلب مسلح بلوچ در بیانیه‌ای از ربودن دو نظامی ارتش پاکستان از جمله یک استوار دوم طی عملیاتی در شهرستان بولان ایالت بلوچستان خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اعلام داشت: گروه عملیات تاکتیکی ویژه ارتش آزادی بخش بلوچ در یک عملیات سری دو نظامی ارتش اشغالگر پاکستان از جمله یک افسر دارای درجه استوار دوم را بازداشت کردند.

وی افزود: فدائیان بلوچ ما روز چهارشنبه طی عملیاتی در منطقه مارگت شهرستان بولان با مسدود نمودن جاده مرکزی دو نظامی ارتش پاکستان شامل استوار دوم محمد خان و سرباز وظیفه عبدالرشید را پس از شناسایی دستگیر کردند.

وی گفت: این عملیات سری از گروه عملیات تاکتیکی ویژه بر مبنای اطلاعات محرمانه ارائه شده از سوی بخش اطلاعات بی ال ای انجام شد.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: در بازجویی‌های صورت گرفته دو فرد بازداشت شده اعتراف کرده‌اند عضو ارتش اشغالگر پاکستان بوده و پس از گذراندن مرخصی در حال بازگشت به محل مأموریت خود بودند.

وی گفت: استوار دوم محمد خان فرزند فیض محمد اهل منطقه نظام آباد شهر تونسه شریف از توابع شهرستان دیره غازی خان پنجاب است، وی در سال 1981 میلادی به عضویت در نیروهای پیشاهنگ سپاه مرزی شهر سبی بلوچستان درآمد، وی در طول 19 سال فعالیت خود در ارتش به عنوان استوار دوم در مناطقی همچون سبی، هرنائی و خاران خدمت نموده است.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ افزود: محمد خان همچنین اعتراف نموده است که پس از فعالیت در پست‌های مختلف ارتش اکنون به عنوان استوار دوم در بخش حفاظت از میدان گازی زرغون مشغول به فعالیت بود.

وی تصریح کرد: دومین نظامی بازداشت شده سرباز وظیفه عبدالرشید فرزند میوه فقیر ساکن منطقه پُغله شهر تونسه شریف از توابع شهرستان دیره غازی خان پنجاب در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کرده است فعالیت‌های خود در ارتش را با عضویت در نیروهای پیشاهنگ سپاه مرزی آغاز نموده است، او در پست‌های ظفر، حبیب، دابل فور و توقیر ارتش پاکستان واقع در میدان گازی زرغون خدمت نموده است. او به عنوان محافظ همراه استوار دوم محمد خان بود که دستگیر شد.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ پس از بازجویی و بررسی‌های بیشتر از نظامیان دستگیر شده آنها را به دادگاه ملی بلوچ ارائه خواهد کرد تا حکم نهایی برای صادر گردد.

ارسال نظر

 
1