خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ترکیه در اسلام آباد با فرماندار ایالت پنجاب پاکستان
کد خبر :482167023

15:02 1401/09/11


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, سرکنسول ترکیه, سفیر ترکیه, فرماندار ایالت پنجاب, لاهور, محمد بلیغ الرحمن,

دکتر مهمت باچاجی سفیر ترکیه در پاکستان به همراه سرکنسول این کشور در لاهور بعد از ظهر امروز با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب به دیدار و رایزنی پرداخت.


لاهور: به گزارش راز نیوز| دکتر مهمت باچاجی سفیر ترکیه در پاکستان به همراه سرکنسول این کشور در لاهور بعد از ظهر امروز با محمد بلیغ الرحمان فرماندار ایالت پنجاب به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف نسبت به توسعه همکاری‌ها میان دو کشور در تمام زمینه‌ها تأکید ورزیدند.

فرماندار ایالت پنجاب در این دیدار با تقدیر از کمک‌های ترکیه به سیل زدگان پاکستانی ابراز داشت: پاکستان و ترکیه دارای روابط دیرینه دوستانه و پیوند تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستند و مردم دو کشور روابط برادرانه و قلبی با یکدیگر دارند.

وی خاطرنشان کرد: پس از تجربه موفق مدیریت پسماند با ترکیه ما خواهان استفاده بیش از پیش از مهارت‌های ترکیه در زمینه توسعه هستیم.

محمد بلیغ الرحمان در ادامه با اشاره به ارائه تسهیلات بهداشتی درمانی از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بر تمایل پاکستان برای توسعه روابط در زمینه تجارت، بهداشت و درمان و آموزش تأکید ورزید.

مهمت باچاجی سفیر ترکیه نیز در این دیدار بر اهمیت روابط با پاکستان برای دولت آنکارا ابراز داشت: روابط تجاری با پاکستان بیش از پیش توسعه و ارتقا خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1