خبر فوری

 
توانمند سازی زنان محور گفتگوی خانم مشعال حسین و دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در ریاض
کد خبر :479218109

19:07 1402/08/19


برچسب ها : پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, دبیرکل لیگ جهانی مسلمانان, دستیار ویژه نخست وزیر, دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان, ریاض, لیگ جهانی مسلمانان, مردم فلسطین, مسئله فلسطین,

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای حقوق بشر و توانمند سازی زنان با محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی و رئیس انجمن علمای مسلمان در ریاض دیدار کرد.


 

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای حقوق بشر و توانمند سازی زنان با محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل سازمان همبستگی کشورهای اسلامی و رئیس انجمن علمای مسلمان در ریاض دیدار کرد.

بر اساس جزئیات، خانم مشعال حسین دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای حقوق بشر و توانمند سازی زنان در مورخ 17 آبان (8 نوامبر) برای شرکت در کنفرانس بین المللی سازمان همکاری اسلامی به ریاض پایتخت کشور عربستان سعودی سفر نمود.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در جریان سفر خود به ریاض، ظهر روز جمعه با محمد بن عبدالکریم العیسی دبیرکل و رئیس انجمن علمای مسلمان به گفتگو و رایزنی در خصوص چگونگی توانمند سازی زنان در چارچوب رهنمودهای اسلامی پرداخت.

در این دیدار هر دو طرف بر اهداف مشترک در جهت هماهنگی بین ادیان، ایجاد صلح، تقویت وحدت، پایبندی به حقوق بشر بدون توجه به نژاد، رنگ و عقیده انسان ها تاکید کردند.

خانم مشعال حسین رئیس انجمن علمای مسلمان را در جریان دستور کار صد روزه خود برای ایجاد رونق اقتصادی زنان، تراجنسیتی ها و اقلیت ها قرار داد.

وی همچنین از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به دلیل افزایش نقش زنان در زمینه توسعه پایدار، تشکر و قدردانی کرد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان برای حقوق بشر و توانمند سازی زنان در ادامه نیز حمایت های بی دریغ عربستان سعودی از کشمیری های مظلوم را مورد ستایش قرار داد و ابراز امیدواری کرد، روزی برسد که صلح در جهان حاکم شود.

در این نشست، هر دو طرف ضمن محکومیت شدید اظهارات یکی از وزیران دولت اشغالگر صهیونیستی مبنی بر استفاده بمب هسته ای علیه مردم غزه، از جامعه جهانی خواستند تا به تعهدات خود در رسیدگی به فجایع وحشتناک غزه عمل کند.

در پایان همچنین خانم مشعال حسین و محمد بن عبدالکریم العیسی با بیان موضع خود در خصوص فراگیر بودن، اتصال منطقه ای و استراتژی های جغرافیایی اقتصادی، به روابط دیرینه عربستان سعودی و پاکستان بر اساس پیوندهای قوی مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و ارتباطات مردمی اشاره و تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1