خبر فوری

 
 
تاکید نخست وزیر پاکستان بر توسعه روابط تجاری با کشورهای آسیایی و آفریقایی
کد خبر :478694907

09:35 1402/10/20


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و آسه آن, پاکستان و آفریقا, پاکستان و آفریقای جنوبی, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سفرای خارجی, غزه, نخست وزیر پاکستان,

انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئتی از سفرای کشورهای آفریقا و آسیایی، بر لزوم افزایش مراودات اقتصادی و تجاری با کشورهای آسیایی و آفریقایی، و تسریع در تلاش های جمعی برای برپایی صلح پایدار در فلسطین و پایان خشونت در غزه تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان در دیدار با هیئتی از سفرای کشورهای آفریقا و آسیایی، بر لزوم افزایش مراودات اقتصادی و تجاری با کشورهای آسیایی و آفریقایی، و تسریع در تلاش های جمعی برای برپایی صلح پایدار در فلسطین و پایان خشونت در غزه تاکید کرد.

براساس گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری پاکستان، ظهر روز سه شنبه 19 دی گروهی از سفرای کشورهای آفریقایی و آسیایی شامل سفیران الجزایر و سودان، کمیساریای های عالی بنگلادش، برونئی، مالزی، موریس و آفریقای جنوبی، کاردار های اتیوپی، اندونزی، کنیا، نیجریه، سومالی، تونس و زیمباوه با انوار الحق کاکر نخست وزیر پاکستان دیدار کردند.

نخست وزیر با برجسته سازی روابط پاکستان با آفریقا، تمایل خود برای مستحکم تر نمودن مناسبات با کشورهای آفریقایی در سطح روابط دوجانبه و منطقه ای را ابراز داشت و گفت: روابط پاکستان و کشورهای آفریقایی در سال های گذشته بهترین روابط سیاسی بودند و  ضروری است تا مراودات اقتصادی و تجاری فیمابین افزایش یابد.

وی افزود: کنفرانس تجاری پاکستان_آفریقا از 19 دی در شهر قاهره مصر به ریاست وزیر تجارت پاکستان درحال برگزاری است . او همچنین مناسبات تاریخی پاکستان با کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله برونئی، اندونزی و مالزی را مورد تمجید قرار داد.

انوار الحق خاطر نشان ساخت که پاکستان خواهان توسعه روابط تجاری دوجانبه با این کشورهای مهم است و برای مستحکم تر نمودن فعالیت های خود با آسه آن، به دنبال همکاری این کشورها می باشد.

او با یادآوری تحولات جاری در غزه بر ضرورت گفت و گو بین ملت ها و تشدید تلاش های جمعی برای پایان دادن به خشونت و برقراری صلح پایدار در فلسطین تاکید کرد. 

ارسال نظر

 
1