خبر فوری

 
 
شهباز شریف: کشورهای حاشیه خلیج فارس نقش ویژه‌ای در نجات پاکستان از بحران اقتصادی داشته‌اند
کد خبر :476690352

11:01 1401/10/27


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, العربیه, بحران اقتصادی, بحران مالی, پاکستان و عربستان سعودی, خلیج فارس, محمد شهباز شریف, مصاحبه, نخست وزیر پاکستان, کشورهای عربی,

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه بدون همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس توانایی برون رفت از مشکلات اقتصادی را نداشتیم گفت: ما برای حل مشکلات خود به کشورهای برادر و دوست رجوع نخواهیم کرد، ما خواهان تبدیل دریافت کمک به روابط تجاری هستیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه بدون همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس توانایی برون رفت از مشکلات اقتصادی را نداشتیم گفت: ما برای حل مشکلات خود به کشورهای برادر و دوست رجوع نخواهیم کرد، ما خواهان تبدیل دریافت کمک به روابط تجاری هستیم.

بر اساس جزئیات منتشر شده، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در گفتگوی اختصاصی روز گذشته خود با شبکه العربیه با تأکید بر نقش کلیدی کشورهای حاشیه خلیج فارس در خروج پاکستان از بحران اقتصادی عنوان داشت: قطعاً بدون همکاری این کشورها مشکلات اقتصادی پاکستان کاهش نمی‌یافت، اما ما نمی‌توانیم چشم به کمک کشورهای دوست بدوزیم، بر همین اساس ما خواهان تغییر روابط خود به سوی مناسبات تجاری هستیم.

وی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه میان پاکستان و عربستان سعودی خاطرنشان کرد: ما برای اثبات دین اسلام به عنوان دین صلح و امنیت در حال همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم، اسلام آباد در حال تلاش برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس است؛ اما پاکستان در حال حاضر با بدترین نوع چالش‌های اقتصادی مواجه است.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: ما خواهان روابط نزدیک اقتصادی با عربستان سعودی هستیم، ولیعهد عربستان ماه جاری دستور بررسی ظرفیت‌های موجود برای سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در پاکستان را صادر کرد.

وی افزود: در نشست ژنو عربستان و دیگر کشورهای بزرگ جهان قول مساعد برای ارائه 9 میلیارد دلار جهت بازسازی مناطق آسیب دیده و جبران خسارت‌های وارده در نتیجه سیل اخیر در پاکستان را دادند، اما ما همواره برای خروج از بحران دست به دامان کشورهای دوست و برادر خود نخواهیم شد، بر همین اساس روابط با این کشورها باید به سوی مناسبات تجاری تغییر یابد، ما در حال تلاش برای خروج کشور از چالش‌ها و بحران‌ها هستیم، قطعاً مشکلات اقتصادی پاکستان روزی به پایان خواهد رسید.

شهباز شریف در پاسخ به یک سؤال بر لزوم حل تمامی موضوعات مورد مناقشه به ویژه مسئله کشمیر از طریق سیاسی و انجام مذاکرات تأکید کرد و گفت: همسایگی پاکستان و هند مطابق با میل دو کشور نبوده است، ما اکنون باید برای پایان فقر جهت خروج از بحران‌ها تلاش کنیم، قطعاً درگیری با یکدیگر به جز هدر رفت منابع و امکانات هیچ ارمغانی برای کشورها به همراه نخواهد داشت، ما نمی‌توانیم همسایگان خود را تغییر دهیم، بر همین اساس بهبودی روابط می‌تواند به پیشبرد موضوعات کمک خواهد نمود. هند باید اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه خود در سال 2019 را مورد تجدید نظر قرار دهد.

ارسال نظر

 
1