خبر فوری

 
 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان طی سفر به اسلام آباد با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

به گفته روابط عمومی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، جلیل عباس جیلانی بر تعهد پاکستان به یک افغانستان صلح آمیز و باثبات اشاره کرد و بر ضرورت افزایش هماهنگی برای ثبات منطقه‌ای تأکید نمود.

وی همچنین بر نقش حیاتی کشورهای همسایه افغانستان برای دستیابی به چشم انداز منطقه‌ای صلح آمیز و با ثبات تأکید کرد.

حسن کاظمی قمی نماینده ویژه ایران در امور افغانستان پیش از دیدار با جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت، با آصف علی خان درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این نشست، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله وضعیت افغانستان و روندهای منطقه‌ای برای صلح و گفتگو مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

به گفته کارشناسان، پاکستان و ایران هر دو نگرانی های مشترکی نسبت به خطرات تروریسم از افغانستان دارند. گفتنی است اوضاع افغانستان و افزایش تحرکات و فعالیت های داعش و جیش العدل علیه ایران و تی تی پی علیه پاکستان، موجب نگرانی اسلام‌آباد و تهران شده است.

طاهر خان کارشناس امور افغانستان می گوید که محور رایزنی نماینده ویژه ایران با مقامات پاکستانی، چالش های امنیتی پیش روی تهران و اسلام‌آباد است.

وی افزود: دو کشور پاکستان و ایران نسبت به فعالیت گروه های ستیزه جو در افغانستان، نگران هستند. همچنین عملیات های ستیزه جویان در دو سوی مرزهای دو کشور نیز یکی از عوامل نگرانی می باشد، بنابراین همکاری دو طرف برای مقابله با ستیزه جویان امری ضروری می باشد.

به گفته طاهر خان: از یک سو تحریک طالبان پاکستان، برای پاکستان خطر دارد و از سوی دیگر خطر نوظهور داعش برای ایران می باشد. پاکستان و ایران به بحث در مورد چالش های مشترک در سطح دیپلماتیک ادامه می دهند. آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نیز در سپتامبر 2023 به ایران سفر کرده بود.

ارسال نظر

 
1