خبر فوری

 
پیشرفت پاکستان، پیشرفت عربستان سعودی است
کد خبر :475119499

14:13 1403/02/10


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, ریاض, سرمایه گذاری, عربستان سعودی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر دارایی, وزیر صنعت و تجارت,

وزرای سرمایه گذاری، دارایی و صنعت عربستان سعودی با هیئت عالی رتبه پاکستانی در ریاض دیدار و گفتگو کردند.


ریاض: به گزارش راز نیوز | وزرای سرمایه گذاری، دارایی و صنعت عربستان سعودی با هیئت عالی رتبه پاکستانی در ریاض دیدار و گفتگو کردند.

روز گذشته 9 اردیبهشت (28 آوریل) خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری، محمد الجدان وزیر دارایی و بندر بن ابراهیم الخورایف وزیر صنعت عربستان سعودی در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان و هیئت همراهش به گفتگو و رایزنی پرداختند.

در این دیدارها، وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی نخست وزیر پاکستان را «مرد عمل» معرفی کرد و گفت: همه ما از عملکرد و سرعت کار شما آگاه هستیم.

در همین حال، محمد الجدان وزیر دارایی عربستان از سفر قریب الوقوع هیئت سرمایه گذاران سعودی به پاکستان خبر داد و بیان کرد: سرمایه گذاری در پاکستان اولویت مهم تجار و سرمایه گذاران سعودی است و عربستان به همکاری کامل خود با این کشور در زمینه های کشاورزی، فناوری اطلاعات و انرژی ادامه خواهد داد.

وی افزود: پاکستانی ها در گذشته نقش برجسته ای در پیشرفت عربستان سعودی در زمینه های مختلف داشتند.

در دیدار شهباز شریف و وزیر دارایی عربستان سعودی، توافق شد که عربستان فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان را بیشتر مورد بررسی قرار دهد.

محمد الجدان با تاکید مجدد بر حمایت عربستان از پیشرفت اقتصادی پاکستان گفت: پیشرفت پاکستان، پیشرفت عربستان سعودی است.

در ادامه نیز بندر بن ابراهیم الخورایف وزیر صنعت عربستان سعودی با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی کرد.

وزیر صنعت عربستان برای همکاری با پاکستان در زمینه‌های کشاورزی، معدن، فناوری اطلاعات و سایر زمینه‌ها ابراز علاقه کرد و از پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه ها خبر داد.

بندر بن ابراهیم الخورایف همکاری بین شرکت های خصوصی میان دو کشور را از اولویت های اصلی دولت عربستان عنوان کرد و گفت: با شرکت های خصوصی سعودی برای سرمایه گذاری در پاکستان در تماس هستیم و نمایندگان این شرکت ها به زودی از پاکستان دیدن خواهند کرد.

محمد شهباز شریف همچنین در گفتگو با وزرای عربستان سعودی از ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد و نخست وزیر این کشور به دلیل حمایت از پاکستان در شرایط بسیار سخت و دشوار تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین در پایان نشست خود با وزرای سرمایه گذاری، دارایی و صنعت عربستان، پاکستان و عربستان سعودی را شرکای استراتژیک عنوان کرد.

مقامات عالی رتیه پاکستان از جمله اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه، محمد اورنگزیب وزیر دارایی و درآمدها، عطاءالله تارر وزیر اطلاع رسانی و صدا و سیما، مصدق ملک وزیر نفت، جام کمال خان وزیر تجارت و اویس احمد خان لغاری وزیر نیرو و راه آهن، محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان را در این نشست همراهی کردند.

ارسال نظر

 
1