خبر فوری

 
تقویت همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات موضوع گفتگوی وزیر ارشد پنجاب و دبیرکل سازمان همکاری دیجیتال
کد خبر :474396878

15:21 1403/02/01


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, سازمان همکاری دیجیتال, فناوری اطلاعات, مریم نواز, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

خانم دیمه ال یحیی دبیرکل سازمان همکاری دیجیتال DCO با مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و تصدی او در پست وزیر ارشد را تبریک گفت.


لاهور: به گزارش راز نیوز| خانم دیمه ال یحیی دبیرکل سازمان همکاری دیجیتال DCO با مریم نواز وزیر ارشد ایالت پنجاب دیدار و تصدی او در پست وزیر ارشد را تبریک گفت.

مریم نواز در این بین ضمن ستودن حمایت سازمان همکاری دیجیتال از توسعه فناوری اطلاعات در پاکستان، گفت: پیشرفت هر کشوری در عصر حاضر به فن آوری پیشرفته وابسته است. جوانان پاکستانی پتانسیل زیادی در زمینه فناوری اطلاعات دارند و با آموزش بهتر و ارئه فناوری اطلاعات می توان آینده جوانان را روشن ساخت.

وی با تاکید بر نیاز به ترویج آموزش مجازی و افزایش تعداد فارغ التحصیلان فناوری اطلاعات، اظهار داشت که خواستار ارسال نیروی کار ماهر آموزش دیده در بخش آی تی از پنجاب به شرکت های عربستان سعودی و به دنبال ایجاد یک برنامه تبادل استارتاپ با انکوباتورهای فناوری برتر در عربستان سعودی هستیم.

در ادامه گفته شدکه پاکستان و عربستان سعودی می توانند در صنعت تولید تراشه، باتری های لیتیوم یونی و خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری کنند. هر دو کشور نیاز به افزایش همکاری برای کار بر روی فناوری های کشاورزی و معدن دارند.

دیمه ال یحیی دبیر کل DCO اظهار کرد: میزبانی شبکه تجارت فناوری اطلاعات (ITCN) صنعت فناوری اطلاعات در پاکستان را تقویت خواهد کرد. عربستان سعودی DCO را برای تسریع همکاری های فناوری و توسعه اقتصاد دیجیتال راه اندازی کرده است. نقش پاکستان به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه الحاق زنان در حوزه دیجیتال را از اولویت های اساسی سازمان DCOعنوان کرد و با بیان اینکه این سازمان در راستای توانمندسازی زنان و جوانان در حوزه دیجیتال، در حال فعالیت است، خاطر نشان کرد: DCO نقش خود را در افزایش سرمایه گذاری بین المللی در بخش فناوری اطلاعات پاکستان ایفا خواهد کرد.

دبیرکل در ادامه افزود: از قبل یادداشت تفاهمی برای همکاری پاکستان و عربستان سعودی در بخش فناوری اطلاعات وجود دارد.

ارسال نظر

 
1