خبر فوری

 
دیدار رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :465455622

11:04 1401/12/05


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, حزب دموکرات آمریکا, رهبر دموکرات آمریکا, مجلس سنای آمریکا, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

هیئت عالی رتبه 6 نفره از اعضای دموکرات سنای آمریکا به سرپرستی چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیئت عالی رتبه 6 نفره از اعضای دموکرات سنای آمریکا به سرپرستی چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداخت.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت آمریکایی بر اهمیت همکاری‌های دیرینه میان پاکستان و آمریکا و ایجاد تنوع در روابط و مشارکت میان دو کشور تأکید ورزید.

در این دیدار با اشاره به همکاری موجود میان اسلام آباد و واشنگتن در بخش‌های تجارت، سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات بر اهمیت ایجاد روابط راهبردی و مستحکم اقتصادی در جهت منافع مشترک دو کشور تأکید کرد.

وی در اظهارات خود از کنگره آمریکا خواستار ایفای نقش و انجام اقدامات مؤثر در زمینه مقابله با موج رو به گسترش اسلام هراسی در هند و تأمین حقوق مردم مظلوم کشمیر شد.

نخست وزیر پاکستان بر لزوم تبادل هیئت‌های پارلمانی میان دو کشور جهت درک بهتر رویکرد و مواضع یکدیگر در زمینه سیاسی تأکید کرد.

وی با اشاره به تکمیل هفتاد و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک میان پاکستان و آمریکا در سال گذشته عنوان داشت: این نقطه عطف دیپلماتیک گام مهمی در جهت شکل دادن به مسیر آینده روابط دوجانبه پاکستان و آمریکا است.

شهباز شریف در ادامه اظهارات خود با اشاره به سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در عرصه تجارت، سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات بر اهمیت ارتقای بیش از پیش این همکاری‌ها و ایجاد مشارکت دوجانبه اقتصادی تأکید ورزید. وی خاطرنشان کرد: جامعه فعال و متحرک پاکستانی می‌توانند نقش یک پل میان دو کشور را ایفا کنند.

وی همچنین از همکاری و اعلام همبستگی دولت آمریکا بر مردم پاکستان در جریان سیل سال گذشته میلادی تقدیر نمود.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار پیرامون امور مختلف مناسبات دوجانبه، وضعیت افغانستان و اوضاع رو به وخامت حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا نیز با تقدیر از نخست وزیر پاکستان بر عزم خود برای تحکیم روابط دوجانبه میان پاکستان و آمریکا از طریق ارتقای همکاری در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1