خبر فوری

 
 
گلایه های حسن نوریان سرکنسول ایران از عدم ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی در پاکستان
کد خبر :465453443

18:58 1402/07/29


برچسب ها : پاکستان و ایران, حسن نوریان, دانشجویان, روابط دوجانبه, سرکنسول ایران, سرکنسول ایران در کراچی, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, همکاری دوجانبه, وزیر ارشد ایالت سند,

حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی با مقبول باقر وزیر ارشد موقت ایالت سند به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداخت.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز | حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی با مقبول باقر وزیر ارشد موقت ایالت سند به گفتگو و رایزنی در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه پرداخت.

در این دیدار، مقبول باقر در ابتدای سخنان خود خطاب به حسن نوریان بیان کرد: همه کشورهای مسلمان با هم برادرند و حتما تاکنون در ایالت سند احساس انزوا نکرده اید.

در همین حال، سرکنسول ایران گفت: ما سالانه 80 هزار ویزا فقط از کراچی صادر می کنیم همچنین میان اتاق های بازرگانی تهران و اصفهان و اتاق بازرگانی کراچی تفاهم نامه های مختلفی در راستای گسترش روابط و دسترسی به فرصت های جدید تجاری امضا شده است.

وی افزود: ایران می تواند میوه، سبزیجات و فرآورده های نفتی را به پاکستان صادر کند همچنین مسیرهای زمینی بین ایران، عراق و عمان دروازه جدیدی از سفرهای گردشگری را بروی مردم پاکستان باز خواهد کرد.

حسن نوریان در ادامه عرایض خود بیان کرد: هند با تسهیل در ویزا و ایجاد عوامل کششی برای دانشجویان ایرانی، 4500 دانشجوی ایرانی را در جنوب هند مشغول به تحصیل کرده است در حالی که اخذ ویزا برای دانشجویان ایرانی در پاکستان بسیار دشوار است، به همین دلیل تنها 10 تا 15 دانشجو در این کشور مشغول به تحصیل هستند و همچنین دانشجویان ایرانی قادر به افتتاح حساب بانکی در پاکستان نیستند.

پس از سخنان حسن نوریان، مقبول باقر وزیر ارشد موقت ایالت سند متعهد شد تا برای تسهیل در ویزای دانشجویی و افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان ایرانی با مقامات ذی ربط رایزنی نماید.

در پایان این نشست همچنین وزیر ارشد موقت ایالت سند و سرکنسول ایران، تجاوزات و جنایات جنگی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را بشدت محکوم کردند.

ارسال نظر

 
1