خبر فوری

 
رهایی 4 تن از ربوده شدگان بلوچ و ناپدید شدن اجباری 3 تن دیگر به دست نیروهای پاکستانی
کد خبر :462701436

10:39 1403/03/25


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, افراد ربوده شده بلوچ, دانشجویان بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهر تربت, شهرستان دیره بگتی, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

همزمان با آزادی 4 تن از ربوده شدگان بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان، 3 شهروند دیگر بلوچ توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و ناپدید شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| همزمان با آزادی 4 تن از ربوده شدگان بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان، 3 شهروند دیگر بلوچ توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و ناپدید شدند.

به گفته منابع آگاه محلی، دو شهروند بلوچ به نام های نصرم پیربخش و پریز غنی که از بخش بلیده شهرستان کیچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شده بودند روز گذشته آزاد و به منزل خود بازگشتند.

همچنین یک دانشجوی بلوچ به نام فاروق سخی دار اهل منطقه تجابان شهرستان کیچ نیز از زندان های اطلاعاتی آزاد گشته است، وی هفته گذشته از منطقه A1 شهر کویته به همراه چند دانشجوی دیگر توسط نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شده بود.

علاوه بر این اطلاعات واصله از شهر کراچی مرکز ایالت سند نیز از آزادی یک شهروند بلوچ به نام رسول بخش فرزند نیک محمد حکایت دارد.

وی 16 مه سال جاری(27 اردیبهشت) از خانه خود واقع در منطقه ماری پور شهر کراچی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

همزمان با آزادی این افراد از زندان های اطلاعاتی پاکستان، نیروهای امنیتی این کشور 3 شهروند دیگر بلوچ را بازداشت و ناپدید نموده اند.

به گفته منابع محلی، نیروهای امنیتی ارتش پاکستان 10 ژوئن سال جاری(21 خرداد) با یورش به منطقه جمالدینی در شهرستان نوشکی فردی به نام امان الله فرزند عبدالله سمالانی را ربودند.

نیروهای امنیتی ارتش پاکستان همچنین روز گذشته نیز یک جوان بلوچ به نام جعفر فرزند ملهار بگتی را از شهرستان دیره بگتی ایالت بلوچستان مورد بازداشت قرار دادند.

نیروهای پاکستان علاوه بر این یک فرد بلوچ به نام آصف فرزند قاسم را از بازار آسکانی شهر تربت بازداشت و با خود به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

 

ارسال نظر

 
1