خبر فوری

 
دعوت داعش از طالبان پاکستان برای پیوستن به این گروه و تشکیل ائتلاف نظامی علیه اسلام آباد
کد خبر :461918040

16:24 1402/05/27


برچسب ها : ائتلاف نظامی, تحریک طالبان پاکستان, داعش, داعش خراسان, دولت اسلامی عراق و شام, نور ولی محسود,

دولت اسلامی خراسان از شاخه‌های گروه تروریستی داعش طی بیانیه تصویری ضمن انتقاد شدید از رویکرد تحریک طالبان پاکستان از این گروه برای تشکیل ائتلاف نظامی واحد دعوت و پیوستن به داعش دعوت به عمل آورد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| دولت اسلامی خراسان از شاخه‌های گروه تروریستی داعش طی بیانیه تصویری ضمن انتقاد شدید از رویکرد تحریک طالبان پاکستان از این گروه برای تشکیل ائتلاف نظامی واحد و پیوستن به داعش دعوت به عمل آورد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دولت اسلامی خراسان(ISKP) موسوم به داعش خراسان با انتشار ویدئوی 40 دقیقه‌ای انتقادات خود از حزب سیاسی مذهبی پاکستان به نام جمعیت علمای اسلام(ف) که پیش از این در بیانیه‌ای آن را منتشر کرده بود را تکرار کرد.

در این بیانیه دولت اسلامی خراسان به شدت از رویکرد و سیاست‌های تحریک طالبان پاکستان انتقاد می‌کند و از اعضای این گروه می‌خواهد پیروی از رهبران و فرماندهان خود را کنار بگذارند؛ زیرا آن دست در دست قدرت‌های جمهوری منطقه گذاشته‌اند.

نکته مهم در این پیام آن است که داعش خراسان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را نه به عنوان یک گروه جهادی هم‌فکر بلکه به عنوان یک گروه جنگنده و مبارز خطاب می‌کند.

داعش خراسان در این پیام خود رهبران تحریک طالبان به ویژه 3 تن از فرماندهان ارشد این گروه را به علت محکوم کردن حادثه تروریستی در تجمع طرف‌داران حزب جمعیت علمای اسلام(JUI-F) در منطقه باجور ایالت خیبر پختون خوا به باد انتقاد می‌گیرد و با اظهاراتی تمسخر آمیز می‌گوید: اکنون پس از صدور فتوا از سوی طالبان افغانستان مبنی بر ممنوعیت جهاد در کشورهای دیگر شما چه خواهید کرد؟

در این پیام تصویری می‌توان به صراحت پیام دعوت داعش خراسان از تحریک طالبان پاکستان برای الحاق به این گروه و تشکیل ائتلاف نظامی علیه پاکستان را مشاهده کرد.

ارسال نظر

 
1