خبر فوری

 
اردن خواهان تقویت بیشتر روابط تجاری با پاکستان است
کد خبر :461784078

11:57 1402/12/09


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد, پاکستان و اردن, روابط تجاری, روابط دو جانبه, سرمایه گذاری, سفیر اردن,

دکتر معین خراست سفیر اردن طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد ICCI، اشتیاق اردن به تقویت بیشتر مناسبات تجاری با پاکستان را اظهار داشت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر معین خراست سفیر اردن در پاکستان از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد ICCI بازدید کرد و طی سخنرانی در جمع تجار، با بیان اینکه اردن به دنبال تقویت بیشتر روابط تجاری با پاکستان به منظور دستیابی به نتایج منفعت بخش متقابل می باشد، گفت: دو کشور در بخش های مختلفی از جمله گردشگری، فناوری اطلاعات، ورزش، آموزش فنی جوانان و کشاورزی می توانند همکاری هایی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد که ظرفیت بالایی برای همکاری بازرگانان زن دو کشور وجود دارد و ضروری است تا از این فرصت ها استفاده شود.

سفیر با اشاره به حجم 50 میلیون دلاری تجارت فی مابین، آن را بسیار کم تر از ظرفیت واقعی عنوان کرد و تاکید کرد که اردن و پاکستان باید پروازهای مستقیم را برای ایجاد ارتباط قوی بین بخش خصوصی خود آغاز کنند و باید فرصت های جدیدی برای همکاری تجاری ایجاد شود.

دکتر معین خراست با دعوت از سرمایه گذاران پاکستانی برای سرمایه گذاری در بخش املاک اردن، متعهد شد که سفارتخانه هرگونه همکاری لازم را برای نزدیک تر کردن بخش های خصوصی انجام خواهد داد تا مراودات تجاری و اقتصادی میان دو کشور بیشتر شود.

مهندس اظهر الاسلام ظفر نایب رئیس اتاق، گفت: پاکستان محصولات با کیفیت بسیاری از جمله منسوجات، محصولات غذایی، داروها، تجهیزات ورزشی، ابزار جراحی و محصولات چرمی تولید می کند. اردن باید بر افزایش واردات خود از پاکستان برای رفع نیازهای مردم خود تمرکز کند. دو کشور همچنین باید بر افزایش تبادل هیئت های تجاری متمرکز شوند تا علاوه بر ایجاد روابط مستقیم میان بخش های خصوصی، تجارت فی مابین نیز ارتقاء یابد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلام افزود: سفارتخانه اردن فهرستی از محصولات مهم وارداتی خود را با ما به اشتراک گذارد تا جامعه بازرگانی بتواند تلاش های خود برای صادرات به اردن را تسریع بخشد.  

ارسال نظر

 
1