خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نمایندگان هفت کشور روز دوشنبه 25 تیر (15 ژوئیه) طی مراسمی در اسلام آباد استوارنامه دیپلماتیک خود را تقدیم آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان کردند.

بر اساس جزئیات، نمایندگان کشورهای زیمبابوه، تاجیکستان، رواندا، آرژانتین، میانمار، کامبوج و بوتسوانا در مراسمی که در کاخ ریاست جمهوری در اسلام آباد برگزار شد، استوارنامه خود را به آصف علی زرداری رئیس جمهور این کشور تقدیم کردند.

رئیس جمهور پاکستان استوارنامه ها را از سوی تیتوس مهلیسوا جاناتان ابو باسوتو سفیر معین زیمبابوه، شریف زاده یوسف تور سفیر تاجیکستان، خانم هاریمانا فاتوکمیساریای عالی رواندا، سباستین سایوس سفیر معین آرژانتین، وونا هان سفیر معین میانمار، سوک چی سفیر معین کامبوج و باتلنگ ویرگول سرما سفیر معین بوتسوانا در پاکستان، دریافت کرد.

سفرا پس از اعطای اعتبارنامه دیپلماتیک خود، بصورت جداگانه با زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کردند.

زرداری در گفتگو با سفرا و نمایندگان گفت: پاکستان فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی دارد و کشورهای خارجی باید از فضای سرمایه گذاری دوستانه آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی باید فرصت های سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، دامداری، فناوری اطلاعات، انرژی و معدن پاکستان را بررسی کنند.

وی افزود: پاکستان خواهان گسترش همکاری با همه کشورهای دوست در زمینه های مختلف به ویژه تجارت، سرمایه گذاری و فرهنگ است و پاکستان برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و به حداکثر رساندن حجم تجارت خود با کشورهای دوست اهمیت زیادی قائل است.

رئیس جمهور پاکستان همچنین خواستار افزایش ارتباطات میان جوامع تجاری برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری شد.

وی در پایان این نشست ها، نتصاب این نمایندگان را به عنوان سفیران در پاکستان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که آنها نقش خود را در بهبود همکاری های دوجانبه سودمند ایفا کنند.

ارسال نظر

 
1