خبر فوری

 
سفر سناتورهای پاکستانی به ازبکستان به عنوان ناظران بین المللی انتخابات
کد خبر :458338657

16:44 1403/08/06


برچسب ها : انتخابات, انتخابات پارلمانی, بندر گوادر, پاکستان و ازبکستان, پاکستان و افغانستان و ازبکستان, پروژه راه آهن ترانس افغانستان, تاشکند, مجلس سنای پاکستان, ناظر بین المللی انتخابات عمومی, کمیته امور خارجی مجلس سنای پاکستان, کمیسیون انتخابات,

هیئتی از سناتورهای پاکستانی به ریاست سناتور عرفان صدیقی رئیس کمیته دائمی امور خارجی مجلس سنای پاکستان با نمایندگان مجلس سنای ازبکستان در تاشکند دیدار و گفتگو کردند.


تاشکند: به گزارش راز نیوز | هیئتی از سناتورهای پاکستانی به ریاست سناتور عرفان صدیقی رئیس کمیته دائمی امور خارجی مجلس سنای پاکستان با نمایندگان مجلس سنای ازبکستان در تاشکند دیدار و گفتگو کردند.

هیئت پاکستانی به دعوت کمیسیون انتخابات ازبکستان به عنوان ناظران بین المللی انتخابات به تاشکند سفر کرده است.

در این سفر، سناتورهای پاکستانی با هدف تقویت روابط دوجانبه میان پاکستان و ازبکستان به گفتگوهای دیپلماتیک با نمایندگان مجلس سنای ازبکستان پرداختند.

سناتور سرمد علی و سناتور عرفان صدیقی، دیدارهای مهمی با همتایان ازبکستانی خود از جمله سناتور روشن بایگ علی اف رئیس کمیته روابط خارجی و سناتور انور تکیف معاون رئیس روابط خارجی مجلس سنای ازبکستان برگزار کردند.

در این دیدار سناتورهای ازبکستانی ضمن تمجید از سیستم دموکراتیک حاکم در پاکستان، بر روابط استراتژیک قوی بین دو کشور تاکید کردند.

هر دو طرف علاقه عمیق خود را برای ارتقای بیشتر روابط دوجانبه میان پاکستان و ازبکستان ابراز کردند و احتمالات همکاری های آتی از جمله تبادل گروه دوستی پارلمانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نمایندگان مجلس سنای ازبکستان بینش ارزشمندی را در مورد روند انتخابات و عملکرد پارلمان ازبکستان ارائه کردند که باعث ایجاد تفاهم بهتر بین دو کشور شد.

به همین مناسبت، سناتور عرفان صدیقی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان، انتخابات را به مردم ازبکستان تبریک گفت و از کمیسیون انتخابات ازبکستان به دلیل دعوت از وی به عنوان ناظر بین المللی تشکر کرد.

وی بیان کرد: پاکستان برای روابط خود با ازبکستان اهمیت زیادی قائل است، دو کشور روابط نزدیک، برادرانه مبتنی بر اعتماد، مذهب، تاریخ و فرهنگ مشترک دارند.

وی اظهار داشت: پاکستان به همکاری با ازبکستان در پروژه های زیربنایی کلیدی، از جمله راه آهن ترانس-افغان و بندر گوادر ادامه خواهد داد و هر دو کشور می توانند به توسعه دوجانبه و صلح و رفاه منطقه ای کمک کنند.

در ادامه نیز سناتورهای پاکستانی در یک بازدید جامع از سالن مجلس سنای ازبکستان، در جریان امور این مجلس و روند برگزاری انتخابات پارلمانی قرار گرفتند.

در پایان همچنین سناتور عرفان صدیقی از همتایان ازبکستانی خود برای سفر به پاکستان دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1