خبر فوری

 
اجلاس موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و رئیس مرکز مطالعات بین المللی ایتالیا در پاکستان
کد خبر :458207388

11:45 1402/10/30


برچسب ها : افغانستان, اوکراین, پاکستان و ایتالیا, غزه, موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد, همکاری دوجانبه,

اجلاسی پربار به میزبانی مرکز چشم اندازهای استراتژیک (CSP) موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد (ISSI) با آندریا مارگلتی رئیس مرکز مطالعات بین المللی (CESI) ایتالیا، با محوریت مسائل و امور منطقه ای و بین المللی برگزار شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| روز جمعه 29 دی، اجلاسی پربار به میزبانی مرکز چشم اندازهای استراتژیک (CSP) موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد (ISSI) با آندریا مارگلتی رئیس مرکز مطالعات بین المللی (CeSI) ایتالیا، برگزار شد.

در این نشست نمایندگان کلیدی هر دو طرف از جمله سفیر سهیل محمود مدیرکل issi، مدیر csp، تیم تحقیقاتی سی اس پی و اعضای ماموریت ایتالیا در پاکستان، شرکت کردند.

تبادل نظر در رابطه با تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و به صورت ویژه روابط پاکستان و ایتالیا، صورت گرفت که دو طرف روابط فی مابین را مستحکم و پایدار توصیف کردند. طرفین همچنین بیان داشتند که مناسبات دو طرفه در سطح گسترده ای درحال تقویت و توسعه می باشند.

طرفین در سطح منطقه و بین الملل، در مورد امور امنیتی در اوکراین و اروپا، تحولات آسیا و اقیانوسیه، وضعیت خاورمیانه از 7 اکتبر 2023، ثبات منطقه ای در جنوب آسیا، افغانستان پس از اوت 2021 و تحولات اخیر در غرب آسیا، صحبت کردند.

براساس جزئیات منتشر شده، این تعامل در سطح عمیق، موجب برجسته سازی مصمم بودن نهاد ها در زمینه فعال کردن درک متقابل نسبت به صلح و ثبات جهانی و همکاری در این راستا، شد.

گفتنی است این نشست با امضای توافقنامه ای میان موسسه مطالعات استراتژیک اسلام‌آباد و مرکز مطالعات بین المللی ایتالیا، پایان یافت و سفیر سهیل محمود و آندریا مارگلتی عزم خود برای همکاری عمیق دو نهاد در راستای اقدامات پژوهشی مختلف و تلاش های علمی در آینده را ابراز داشتند.

ارسال نظر

 
1