خبر فوری

 
 
پاکستان و قزاقستان به دنبال روابط اقتصادی قوی تر
کد خبر :44910473

17:33 1402/07/13


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, تجارت, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, وزیر بازرگانی پاکستان, وزیر بازرگانی قزاقستان, وزیر صنعت و تجارت,

دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت و صنعت پاکستان و شکالیف آرمان وزیر تجارت و ادغام قزاقستان در نشست مجازی با هدف تقویت همکاری های اقتصادی و تجارت دوجانبه شرکت و گفتگو کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت و صنعت پاکستان در نشست مجازی با شکالیف آرمان وزیر تجارت و ادغام قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

این نشست آنلاین که با هدف تقویت همکاری های اقتصادی و تجارت دوجانبه انجام گرفت، قرار است به عنوان بستری برای هر دو کشور در راستای کشف فرصت‌ها برای مشارکت سودمند متقابل و تقویت همکاری اقتصادی بیشتر عمل کند.

شکالیف آرمان وزیر تجارت قزاقستان گفتگو را با اشاره به دوستی دیرینه و پتانسیل بالای تجارت بین قزاقستان و پاکستان آغاز کرد و بر گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی علاقه ویژه خود به بررسی فرصت های تجاری محصولات کشاورزی و پتانسیل تجارت ترانزیتی و لجستیک از طریق بنادر گوادر و کراچی پاکستان و تسهیل دسترسی به بازارهای جنوب آسیا را ابراز کرد.

دکتر گوهر اعجاز وزیر بازرگانی و صنعت پاکستان، با تمجید و ستایش پیشرفت چشمگیر قزاقستان به عنوان یک بازیگر منطقه ای که تولید ناخالص داخلی این کشور به 250 میلیارد دلار و تجارت بین المللی به 150 میلیارد دلار رسیده است، شور و شوق برای روابط اقتصادی نزدیک تر را متقابلاً ابراز کرد و گفت: در حالی که تجارت بین‌المللی پاکستان 100 میلیارد دلار با تولید ناخالص داخلی 350 میلیارد دلار است، تجارت متقابل ما با قزاقستان تنها 100 میلیون دلار است.

وی افزود: چشم انداز ما افزایش صادرات به میزان 100 میلیارد دلار در مدت پنج سال است و از قزاقستان نیز استقبال می کنیم تا به عنوان بخشی از این سفر همراه ما باشد. دکتر اعجاز هدف یک میلیارد دلاری در تجارت با قزاقستان را اعلام کرد و بر توانایی پاکستان در آوردن ارزش قابل توجهی برای قزاقستان از طریق بازار بزرگ انرژی، صنعت و شرکت های کوچک و متوسط ​​(SMEs) تاکید کرد.

وزیر فدرال پاکستان از وزیر شکالیف آرمان و نمایندگان تجاری قزاقستان برای بازدید از پاکستان و بررسی فرصت های سرمایه گذاری دعوت و آمادگی خود را برای دسترسی به بنادر پاکستان و همکاری در بخش هایی مانند تولید فولاد ابراز کرد. دکتر اعجاز همچنین قزاقستان را تشویق کرد تا در ارزش افزوده منابع طبیعی خود در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان سرمایه گذاری کند.

وی قزاقستان را جهت افزایش ارزش منابع طبیعی این کشور، به سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان تشویق کرد.

در پایان این دیدار، وزیر شکالیف آرمان، آمادگی خود را برای سفر به پاکستان با هیئتی متشکل از نمایندگان بازرگانی اعلام و بر تعهد به تقویت روابط تجاری بین دو ملت تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1