خبر فوری

 

پکن: به گزارش راز نیوز | پاکستان تعهد قوی خود به پیشبرد برنامه همکاری های امنیتی و توسعه ای سازمان همکاری شانگهای را ابراز کرد.

محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر چهار روزه خود به پکن با ژانگ مینگ دبیرکل سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این نشست، اسحاق دار بر تعهد تزلزل ناپذیر پاکستان به منشور سازمان همکاری شانگهای و آرمان های اساسی سازمان که در "روح شانگهای" بیان شده است، تأکید کرد.

وی همچنین با درک ظرفیت گسترده منطقه ای سازمان همکاری شانگهای بر مسئولیت جمعی کشورهای عضو این سازمان برای همکاری مؤثر و بهره برداری از پتانسیل جمعی جهت پیشرفت و شکوفایی پایدار کل منطقه تصریح نمود.

در این نشست همچنین ابتکارات و مشارکت پاکستان در ریاست جاری شورای سران دولت سازمان همکاری شانگهای مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

در پایان نیز ژانگ مینگ بر حمایت مستمر دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای از پاکستان در دوران تصدی خود به عنوان رئیس دولت های سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد.

محمد اسحق دار وزیر امور خارجه پاکستان در این سفر به همراه وانگ یی همتای چینی اش پنجمین گفتگوی راهبردی وزرای خارجه پاکستان و چین را که طیف کاملی از روابط دوجانبه را پوشش می دهد، ریاست مشترک خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1