خبر فوری

 
 
تقویت همکاری های بهداشتی از موضوعات رایزنی سفیر امارات با وزیر موقت بهداشت پاکستان
کد خبر :44712421

12:02 1402/06/03


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, حمد عبید الزعابی, دولت موقت, روابط دوجانبه, سفیر امارات متحده عربی, وزیر بهداشت, وزیر بهداشت پاکستان,

حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد با دکتر ندیم جان وزیر موقت بهداشت پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حمد عبید الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد با دکتر ندیم جان وزیر موقت بهداشت پاکستان دیدار کرد.

سفیر در این دیدار با بیان اینکه انتصاب دکتر ندیم جان یک متخصص برجسته بهداشت عمومی به عنوان وزیر موقت بهداشت نشان دهنده جدیت دولت پاکستان در قبال این بخش است، از رویکرد دولت پاکستان در تعیین مردی مناسب برای شغل مناسب در انتصاب دکتر ندیم جان به عنوان وزیر بهداشت این کشور ، قدردانی کرد.

الزعابی سفیر امارات دعوتنامه مشترک جهت شرکت در 28مین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP28) که در نوامبر تا دسامبر سال جاری برگزار خواهد شد را از سوی وزیر بهداشت و پیشگیری امارات، نماینده ویژه امارات برای تغییرات اقلیمی و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی به دکتر ندیم جان وزیر موقت بهداشت ملی، مقررات و هماهنگی پاکستان ارائه کرد.

وزیر بهداشت ضمن خوش آمد گویی، از حمایت قاطع امارات متحده عربی در زمینه توسعه سیستم بهداشتی از جمله همکاری با پاکستان تحت UAEPAP در راستای ریشه کنی فلج اطفال، و سلامت و رفاه انسانی وابسته به تغییرات اقلیمی را مورد تمجید و قدردانی قرار داد. وی گفت: امارات شریک قوی و ارزشمند پاکستان است و روابط برادرانه دو کشور در زمان‌های آینده تقویت خواهد شد.

سفیر گفت: رهبری امارات متحده عربی علاقه مند به ایجاد پروژه های بهداشتی ای می باشد که به مردم پاکستان خدمت شود و به دنبال امکان ایجاد مشارکت های مشترک در بخش مراقبت های بهداشتی است.

دو طرف همچنین در مورد اهمیت تقویت اقدامات مشترک برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بحث کردند، به ویژه گفته شد که امارات متحده عربی متعهد به حمایت از اقدام جهانی آب و هوا با میزبانی کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP28) در نوامبر امسال در اکسپو سیتی دبی است.

ارسال نظر

 
1