خبر فوری

 
هشدار رهبر سیاسی پاکستان درباره پیامدهای همراهی اسلام آباد با جبهه غرب در جنگ خاورمیانه
کد خبر :446644616

15:46 1403/07/13


برچسب ها : ارتش پاکستان, اسلام آباد, الطاف حسین, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و ایران, پاکستان و رژیم صهیونیستی, پاکستان و فلسطین, جنبش ملی متحد پاکستان, جنگ, دولت پاکستان, غزه, مردم فلسطین,

رهبر حزب ام کیو ام پاکستان نسبت به پیامدهای ناشی از مشارکت احتمالی اسلام آباد در جنگ منطقه و همراهی پنهان آن با رژیم صهیونیستی تحت فشار دولت های غربی هشدار داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| الطاف حسین رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی متحد پاکستان نسبت به پیامدهای ناشی از مشارکت احتمالی اسلام آباد در جنگ منطقه و همراهی پنهان آن با رژیم صهیونیستی تحت فشار دولت های غربی هشدار داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، الطاف حسین رهبر و بنیانگذار حزب جنبش ملی متحد پاکستان(MQM) روز گذشته طی سخنانی در صد و بیست و دومین نشست فکری این حزب که به صورت مجازی در شبکه اجتماعی تیک تاک برگزار گردید از سوق داده شدن پنهان پاکستان به جنگ خاورمیانه و درگیر شدن این کشور در این جنگ در جهت منافع قدرت های غربی خبر داد.

وی اظهار داشت: پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و دیگر یاران وی در حمله اسرائیل به لبنان و نیز حملات جنگی، وسعت جنگ در خاورمیانه در حال گسترش است و اسرائیل پس از حمله به لبنان، یمن و شام را نیز مورد هدف قرار داد.

از سوی دیگر حملات موشکی ایران علیه اسرائیل در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه در ایران و سید حسن نصرالله در لبنان، وضعیت منطقه را بیش از پیش بحرانی نموده است و اکنون یک جنگ وحشتناک در منطقه خاورمیانه سایه افکنده است.

اکنون زمان انجام اقدام کاملا هوشمندانه است، اما اخبار در حال گردش در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است پاکستان در راستای منافع قدرت های خارجی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این جنگ خاورمیانه درگیر شده است.

در جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی با آمریکا و کشورهای غربی نیز هیئت حاکمه نظامی وقت پاکستان در جهت منافع قدرت های خارجی در این جنگ حضور یافتند و در ازای دریافت دلار، آمریکا و دیگر کشورهای غربی را علیه اتحاد جماهیر شوروی یاری نمودند. برای اخراج شوروی از افغانستان گروه های مبارز را به نام جهاد تشکیل داده و آنها را پس از آموزش و مسلح نمودن به افغانستان اعزام کرده و این کشور را به سمت نابودی کشاندند.

دو روز قبل یک گروهک نظامی موسوم به جیش العدل حمله ای علیه نیروهای مسلح ایران انجام داد که در آن شماری از نیروهای ایرانی کشته شدند. درباره جیش العدل گفته می شود که این گروه از داخل پاکستان فعالیت می کند و قدرت های خارجی تامین مالی آن را بر عهده دارند، در حالی که چین به خوبی از این امر آگاه است که پاکستان در حال انجام بازی دوگانه با آن است.

پاکستان چرا در درگیری ایران و اسرائیل ورود پیدا کرده است؟ در جنگ اوکراین و روسیه نیز این موضوع در رسانه ها مطرح شد که پاکستان به دستور قدرت های خارجی، تسلیحات اوکراین را فراهم می کند. وضع سیاست های خارجی مطابق با منافع دولت های خارجی باعث تنش با هند شده است و اکنون مناسبات ما با ایران و افغانستان نیز وضعیت مطلوبی را ندارد.

من به مردم پاکستان اطلاع می دهم که پاکستان بار دیگر به منظور تامین منافع قدرت های خارجی، در خون و آتش غلتان خواهد شد. این رویکرد اگرچه منافع مالی را برای ژنرال های ارتش به همراه خواهد داشت، اما پاکستان دچار آسیب خواهد شد.

آصف زرداری، نواز شریف و شهباز شریف قطعا در این اقدام زیان آور برای کشور سهیم هستند. از یک سو چنین وضعیتی حاکم است و از سویی دیگر مردم پاکستان از حق مسلّم و جمهوری خود برای تظاهرات صلح آمیز محروم هستند، آنها به زور قدرت سرکوب می شوند زیرا ارتش نمی خواهد مردم پاکستان در حمایت از فلسطینیان تظاهرات نمایند.

خاورمیانه در آستانه یک جنگ وحشتناک قرار دارد، بنابراین به حاکمان پاکستان و به ویژه ژنرال های ارتش می گویم که شما را به خدا پاکستان را در هیچ جنگ دیگری شریک نکنید و از سیاست های زیان بخش به کشور خودداری نمایید.

ارسال نظر

 
1