خبر فوری

 
امضای چهار یادداشت تفاهم در جریان دیدار رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :446254631

11:55 1403/02/05


برچسب ها : امضای توافق نامه, پاکستان و چین, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, یادداشت تفاهم,

در جریان دیدار لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین CIDCA با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، چهار یادداشت تفاهم در حوزه های مختلف میان دو کشور امضاء شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| لو ژائوهوی رئیس آژانس همکاری توسعه بین المللی چین CIDCA در صدر هیئت بلندپایه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر ضمن خوشامدگویی به این هیئت، بیان کرد که چین مورد اعتماد ترین دوست پاکستان است و قدردان حمایت پایدار چین از پاکستان هستیم.

شهباز شریف با اذعان به نقش محوری CIDCA در تقویت توسعه اقتصادی پاکستان، به طور خاص از CIDCA به دلیل حمایت حیاتی آن در طول سیل های 2022 میلادی و تلاش های امدادرسانی و بازسازی در پاکستان قدردانی کرد و افزود: سی پک به توسعه اجتماعی و اقتصادی پاکستان و همچنین پیشرفت و رفاه مردم دو کشور کمک کرده است.

وی برای آنکه فاز دوم سی پک منجر به توسعه صنعتی، علمی و سبز بیشتر شود، ابراز امیدواری کرد و گفت: فاز دوم سی پک همچنین فرصتی برای بخش خصوصی دو کشور است تا سرمایه گذاری های مشترک را تشکیل دهند.

گفتنی است جیانگ زایدونگ سفیر چین در پاکستان نیز در این نشست حضور داشت.

در این بین در حضور شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مراسم امضای چهار یادداشت تفاهم با تمرکز بر توانبخشی سیل، فناوری های اطلاعات و ارتباطات، فناوری جانکائو (علف خوشبختی)، برنامه ریزی همکاری های توسعه چین و پاکستان 2024-2028 همراه با نامه تبادل در مورد ایجاد مرکز کمک های اولیه در بلوچستان و پروتکل همکاری در زمینه توسعه منابع انسانی تحت ابتکار توسعه جهانی، برگزار شد.

ارسال نظر

 
1