خبر فوری

 
ممتاز بلوچ: نخست وزیر پاکستان در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت خواهد کرد
کد خبر :446123813

13:20 1403/05/04


برچسب ها : PTI, پاکستان و ایران, حزب تحریک انصاف پاکستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, عضو مجلس اعیان انگلیس, عمران خان, محمد شهباز شریف, مراسم تحلیف, ممتاز زهرا بلوچ, نخست وزیر پاکستان, نشست خبری, نشست مطبوعاتی,

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی طی صحبت در مورد موضوعات مختلف، از شرکت نخست وزیر این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در نشست مطبوعاتی بیان داشت که محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان مورخه 30 ژوئیه برابر 9 مرداد در سفر خود به ایران، در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران شرکت خواهد کرد.

وی در ادامه طی صحبت در مورد سفر راشد مریدوف وزیر امور خارجه ترکمنستان به پاکستان اظهار داشت که وی در این سفر با نخست وزیر، رئیس جمهور و همتای پاکستانی خود دیدار های جداگانه ای انجام داد. همچنین در این میان سومین نشست رایزنی های سیاسی پاکستان و ترکمنستان با محور تجارت، سرمایه گذاری، همکاری در حوزه انرژی، تماس ها در سطوح عالی و روابط مردمی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: اسد مجید خان از هفته آتی کار خود به عنوان دبیرکل سازمان اکو را آغاز خواهد کرد. وی به مدت سه سال در این سمت خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه، گفت: پاکستان در حال میزبانی کنفرانس کنترل صادرات است؛ کشور های مختلف از جمله مغولستان و ترکمنستان در این کنفرانس منطقه ای شرکت دارند.

وی گمانه زنی ها در مورد سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به پاکستان را بی اساس عنوان کرد و گفت: تاکنون برنامه رسمی این سفر مشخص نشده است. وی افزود: پاکستان برای روابط خود با آمریکا اهمیت قائل است و ما معتقد به روابط سازنده هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص نشستی که در مجلس اعیان بریتانیا برگزار شد، گفت: این مراسم توسط یک حزب سیاسی (تحریک انصاف) برگزار شد، حزب سیاسی از مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرده بود.

گفتنی است بر اساس اخبار منتشر شده از نشست خصوصی در مجلس اعیان انگلیس: نمایندگان پارلمان بریتانیا اعلام کرده اند که مایلند پرونده حزب تحریک انصاف پاکستان PTI که دولت آن (با مداخلت آمریکا) در سال 2022 میلادی سرنگون شد را در زمینه تهدیدات و آزار و اذیت ادعایی این حزب، در سطح بین الملل برجسته کنند.

در این نشست نمایندگان پارلمان انگلیس را از موضوعاتی چون افزایش سرکوب ها علیه رهبران و اعضای حزب تحریک انصاف، حبس عمران خان بنیانگذار حزب، تقلب در انتخابات فوریه سال جاری، مدیریت نابسامان، آگاه کردند.

ارسال نظر

 
1