خبر فوری

 
شهباز شریف: دوستی پاکستان و چین برای صلح و توسعه منطقه و فراتر از آن ضروری است
کد خبر :444380618

10:48 1403/04/02


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پکن, دیدار سیاسی, لیو جیان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر بخش بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین,

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز جمعه ابراز داشت که دوستی پاکستان و چین به همراه دو کشور، برای صلح و توسعه منطقه و فراتر از آن ضروری است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان روز جمعه ابراز داشت که دوستی پاکستان و چین به همراه دو کشور، برای صلح و توسعه منطقه و فراتر از آن ضروری است.

وی با تاکید بر مناسبات تاریخی و منحصر به فرد دو کشور، خاطر نشان کرد که این دوستی آزمایش شده و پایدار است.

 لیو جیانچائو وزیر بخش بین الملل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در صدر هیأتی روز گذشته با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در ساختمان نخست وزیری دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن استقبال و خوشامدگویی به وزیر و هیأت همراه، برگزاری موفق مجمع احزاب سیاسی پاکستان و سومین دور مکانیزم مشترک مشورتی کریدور اقتصادی چین-پاکستان را تبریک گفت و افزود: اجماع کامل سیاسی دو کشور در مورد کریدور اقتصادی چین-پاکستان، خوشایند است.

وی در ادامه با برجسته سازی دیدار های خود با رئیس جمهور و نخست وزیر چین در جریان سفر اخیر به چین، این دیدار ها را سازنده و پربار توصیف کرد و چشم ‌انداز رهبری چین برای رشد مستمر روابط استراتژیک پاکستان و چین و تمایل مشترک دو کشور برای همکاری جهت اطمینان از موفقیت سی پیک و ارتقاء آن به مرحله بعدی را مورد قدردانی قرار داد.

شهباز شریف تاکید کرد که تکمیل و اجرای زودهنگام تمام پروژه های جاری و جدید سی پیک به رشد اقتصادی و توسعه فراگیر پاکستان کمک قابل توجهی می کند. وی با قدردانی از نقش بخش بین الملل حزب کمونیست چین IDCPC در تعمیق روابط دوجانبه، بر اهمیت تبادلات بیشتر بین احزاب سیاسی دو کشور برای تبادل تجربیات، ظرفیت سازی و حکومت مردم محور تاکید کرد.

لیو جیانچائو طی گفتگو با نخست وزیر پاکستان، با تاکید بر اینکه پاکستان و چین برادران آهنین، شرکای استراتژیک و قابل اعتمادترین دوستان هستند، اظهار کرد: چین در سیاست خارجی خود جایگاه ویژه ای برای پاکستان قائل است و به حمایت از توسعه اقتصادی پاکستان و همکاری مشترک برای نسخه ارتقا یافته سی پیک ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1