خبر فوری

 
 
رئیس مجلس سنای پاکستان: پاکستان برای روابط دیرینه برادرانه با عراق اهمیت زیادی قائل است
کد خبر :444186217

11:02 1402/07/24


برچسب ها : پاکستان و عراق, حمید عباس لافتا, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر عراق, محمد صادق سنجرانی,

حامد عباس لفتا سفیر عراق در پاکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حامد عباس لفتا سفیر عراق در پاکستان امروز دوشنبه 24 مهر با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن تاکید بر لزوم گسترش اتحاد میان کشورهای اسلامی جهت مقابله موثر با چالش های اسلام هراسی، اظهار داشت که حجم تجارت میان دو کشور پاکستان و عراق کمتر از پتانسیل موجود است. پاکستان برای روابط دیرینه برادرانه با عراق اهمیت زیادی قائل است.

صادق سنجرانی با بیان اینکه روابط دوجانبه را می توان از طریق روابط پارلمانی و اقتصادی پایدارتر کرد، بر تقویت مبادلات پارلمانی تاکید کرد و افزود: نمایندگان پارلمان هر دو کشور می‌توانند نقش مهمی در ایجاد ثبات بیشتر در روابط دوجانبه و نزدیک‌تر کردن دو کشور داشته باشند.

رئیس سنا گفت که عراق می تواند برنج، ابزار جراحی، تجهیزات ورزشی، مبلمان و سایر محصولات را از پاکستان وارد کند. ملت عراق ملت شجاعی است که با استقامت بر مشکلات خود غلبه کرده است. وی اظهار داشت که نیاز به افزایش خطوط هوایی مستقیم بین پاکستان و عراق وجود دارد.

در این دیدار وضعیت کنونی فلسطین به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس مجلس سنا گفت: قدرت‌های بین‌المللی باید اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا نسل‌کشی فلسطینیان بی‌گناه را متوقف کند و محاصره غزه را فوراً پایان دهد و تامین غذا و دارو را تسهیل کند.

حامد عباس لفتا سفیر عراق با بیان اینکه عراق برای روابط دوستانه خود با پاکستان ارزش قائل است و نیاز به گسترش روابط اقتصادی و تجاری دارد، از خدمات مهاجران پاکستانی شاغل در عراق قدردانی کرد و اطمینان داد که همه امکانات ممکن را برای آنها فراهم می کنند.

عباس لفتا همچنین از رئیس مجلس سنا برای سفر به عراق به همراه هیئت پارلمانی دعوت کرد.

ارسال نظر

 
1