خبر فوری

 

آپیا: به گزارش راز نیوز | وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با مقامات عالی غنا و لسوتو در ساموآ خواستار گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه شد.

بر اساس جزئیات، اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان با شرلی آیورکر بوچوی وزیر امور خارجه و ادغام منطقه ای جمهوری غنا در حاشیه نشست سران کشورهای مشترک المنافع در آپیا پایتخت ساموآ دیدار کرد.

وزرای خارجه پاکستان و غنا عزم خود را برای تقویت بیشتر روابط دوستانه مبتنی بر ارزش های مشترک، اعتماد متقابل و همکاری در مجامع بین المللی ابراز کردند.

آنها همچنین بر افزایش همکاری در زمینه های مختلف به ویژه تجارت، سرمایه گذاری و آموزش توافق کردند.

اسحاق دار از کشور غنا خواست تا یک نمایندگی مقیم در اسلام آباد افتتاح کند و همکاری دوجانبه سودمند بین دو کشور را تقویت سازد.

در پایان این نشست، وزیر امور خارجه و ادغام منطقه ای جمهوری غنا انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای دوره 2025-2026 را به معاون نخست وزیر پاکستان تبریک گفت.

محمد اسحاق دار همچنین در حاشیه نشست سران کشورهای مشترک المنافع در ساموآ با سام ماتکان نخست وزیر پادشاهی لسوتو به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، رهبران دو کشور از روابط دوستانه پاکستان و لسوتو بر پایه ارزش‌های مشترک، اعتماد متقابل و همکاری در مجامع بین‌المللی ابراز خرسندی کردند.

آنها عزم خود را برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه و گسترش همکاری در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، فرهنگ و ارتباطات مردمی ابراز کردند.

 

ارسال نظر

 
1