خبر فوری

 
 
حمله گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان به اردوگاه ارتش پاکستان در منطقه ژوب بلوچستان
کد خبر :443662122

13:25 1402/04/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک جهاد پاکستان, حمله تروریستی, حمله مسلحانه, ژوب, سپاه مرزی پاکستان, نیروهای سپاه مرزی پاکستان,

شب گذشته عناصر تروریستی ناشناس به یک اردوگاه ارتش پاکستان واقع در شهر ژوب ایالت بلوچستان یورش بردند و این اردوگاه از شب گذشته شاهد درگیری و تبادل آتش سنگین میان تروریست‌ها و نیروهای ارتش پاکستان بود.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| شب گذشته عناصر تروریستی ناشناس به یک اردوگاه ارتش پاکستان واقع در شهر ژوب ایالت بلوچستان یورش بردند و این اردوگاه از شب گذشته شاهد درگیری و تبادل آتش سنگین میان تروریست‌ها و نیروهای ارتش پاکستان بود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مهاجمان با استفاده از سلاح‌های سنگین و سبک ابتدا پاسگاه نگهبانی اردوگاه را هدف قرار داده و سپس موفق به ورود به داخل اردوگاه شدند، در پی وقوع این حمله نیروهای مستقر در پاسگاه ورودی و داخل محوطه اردوگاه اقدام به مقابله با مهاجمان مسلح نمودند.

به گفته منابع محلی در جریان وقوع این حمله صدای تیراندازی و چندین انفجار نیز به گوش رسید، در نتیجه تیراندازی مهاجمان دست کم 5 غیر نظامی دچار جراحت شدند.

سعید عمرانی کمیسر شهر ژوب ضمن تأیید وقوع این حمله در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: در نتیجه حمله راکتی و تبادل آتش سنگین میان طرفین چهار تن از نیروهای ارتش به همراه 4 شهروند غیر نظامی زخمی شدند که برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وی افزود: ارتش پاکستان و دیگر نیروهای مسلح در حال عملیات در داخل اردوگاه هستند و نیروهای پلیس و لیویز برای کمک در حالت آماده باش قرار دارند و در محل‌های مورد نظر مستقر شده‌اند.

به گفته معاون کمیسر ژوب در این عملیات از بالگردهای نظامی نیز استفاده شده است.

از سوی دیگر یک مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: این یک حمله بزرگ به اردوگاه مرکزی ارتش پاکستان است و تلاش‌ها برای مقابله با آن ادامه دارد، در این حمله شش نظامی زخمی شدند و گزارش‌های دریافت شده از تلفات گسترده در این حمله حکایت دارد، دو الی سه تن از مهاجمان این حمله نیز به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع بیمارستان دولتی تعداد پنج نفر از مجروحان از اهالی مناطق مختلف شهر ژوب برای معالجه به این مرکز درمانی آورده شده‌اند، در میان این افراد یک زن و یک کودک نیز وجود دارند که با توجه به وضعیت وخیم زن مذکور او را به شهر کویته منتقل کرده‌اند.

از سوی دیگر یکی از رسانه‌های فعال در امور نظامی پاکستان تعداد مهاجمان این حمله را 6 الی 8 نفر از جمله یک عامل انتحاری اعلام نموده است، به گفته این رسانه کماندوهای ارتش پاکستان موسوم به نیروهای خدمات ویژه(SSG) که پس از مبارزه طولانی نیروهای ارتش و نیروهای سپاه مرزی به محل درگیری فراخوانده شده بودند موفق شدند تمامی مهاجمان را واصل جهنم کنند.

همچنین در جریان این حمله پنج تن از نیروهای ارتش پاکستان نیز جان باخته و تعداد 12 نفر شامل 5 فرد غیر نظامی نیز زخمی شدند.

گروه تروریستی تحریک جهاد پاکستان که طی ماه‌های گذشته اعلام وجود نموده است طی بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

 
1