خبر فوری

 
حزب مسلم لیگ نواز با 108 کرسی در رتبه یک مجلس ملی قرار گرفت
کد خبر :443399533

11:34 1402/12/05


برچسب ها : MQM, PMLn, PPP, اسلام آباد, انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان, حزب مردمی پاکستان, حزب مسلم لیگ ق, حزب مسلم لیگ ن, مجلس ملی پاکستان,

حزب مسلم لیگ نواز با دریافت 108 کرسی در مجلس ملی پاکستان، در رتبه نخست در مجلس قرار گرفت.


 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پس از اختصاص کرسی های ویژه توسط کمیسیون انتخابات پاکستان، جایگاه احزاب در مجلس شورای ملی مشخص شد.

به گزارش کمیسیون انتخاباتی پاکستان، حزب مسلم لیگ نواز با دستیابی به 75 کرسی عمومی در مجلس ملی پیروزی را ازآن خود کرد که پس از آن با پیوستن 9 نامزد آزاد تعداد کرسی های این حزب به 84 رسید. همچنین این حزب توانست 4 کرسی اقلیت ها و 20 کرسی زنان را دریافت کند در مجموع با 108 کرسی در رتبه نخست مجلس ملی قرار گرفت.

پس از آن 81 نامزد مستقل (وابسته به حزب تحریک انصاف PTI ) ملحق شده به شورای اتحاد اهل سنت SIC در رتبه دوم و حزب مردمی پاکستان PPP در رتبه سوم، پنجاه و چهار کرسی عمومی را به دست آورد و هیچ نامزد مستقلی به آن ملحق نشد. 2 کرسی اقلیت ها و 12 کرسی زنان نیز به این حزب رسید و در مجموع با 68 کرسی در مجلس در رتبه سوم قرار گرفت.

شورای اتحاد اهل سنت با به دست آوردن کرسی های ویژه، با 113 کرسی به بزرگترین حزب در مجلس شورای ملی تبدیل می شود. درحال حاضر 22 کرسی زنان و 3 کرسی اقلیت ها در مجلس ملی از سوی کمیسیون انتخاباتی تعیین تکلیف نشده اند.

17 نامزد جنبش ملی متحد MQM پیروز شدند درحالیکه هیچ نامزدی به آن ملحق نشد. یک کرسی اقلیت ها و 4 کرسی زنان به این حزب داده شد و بدین ترتیب تعداد این حزب در مجلس ملی به 22 نفر رسید.

شش نامزد انتخاباتی حزب سیاسی-مذهبی جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن پیروز شدند و هیچ نامزدی به آن ملحق نشد. این حزب با دریافت 2 کرسی زنان در مجموع توانست کرسی های خود را به 8 عدد افزایش دهد.

3 نفر از اعضای مسلم لیگ ق در کرسی عمومی موفق شدند، پس از پیوستن یک نامزد مستقل، تعداد اعضا به 4 نفر افزایش یافت درحالیکه یک یک کرسی زنان نیز به آن داده شد و تعداد اعضای مسلم لیگ ق 5 نفر شدند. از حزب استحکام پاکستان نیز 3 نامزد در کرسی های عمومی پیروز شدند.

حزب ملی بلوچستان BNP، حزب ملیNP، حزب عوامی بلوچستانBAP، حزبPK map، حزب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت المسلمین MWM و مسلم لیگ ضیاء هر کدام یک کرسی در مجلس به دست آوردند.

از مجموع 336 کرسی مجلس ملی پاکستان، 266 کرسی عمومی و با انتخابات تعیین می شوند درحالیکه 60 کرسی زنان و 10 کرسی برای غیر مسلمانان از کرسی های ویژه می باشند.

ارسال نظر

 
1