خبر فوری

 
زخمی شدن رهبر جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن طی حمله انفجاری در مستونگ
کد خبر :443333865

15:48 1402/06/24


برچسب ها : (حزب جمعیت علمای اسلام (ف, انتحاری, انفجار بمب, پذیرش مسئولیت حمله, تروریست های داعش, داعش, مستونگ,

درپی حمله انفجاری علیه کاروان جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن در شهرستان مستونگ بزرگراه کراچی کویته به همراه حافظ حمد الله رهبر این حزب و سخنگوی جنبش دموکراتیک پاکستان PDM، 11 تن زخمی شده اند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| درپی حمله انفجاری علیه کاروان جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن در شهرستان مستونگ بزرگراه کراچی کویته به همراه حافظ حمد الله رهبر این حزب و سخنگوی جنبش دموکراتیک پاکستان PDM، 11 تن زخمی شده اند. گفتنی است این کاروان مورخه 23 شهریور از بزرگراه کویته کراچی درحال حرکت به سمت منگوچر بود که در منطقه چوتا ایریا شهرستان مستونگ مورد حمله قرار گرفت.

نیروی پلیس و لیویز پس از انفجار با حضور در محل، منطقه را قرق کردند و تیم خنثی سازی بمب نیز در محل حاضر شد. در این حمله سه خودرو از جمله خودروی حافظ حمد الله و یک مینی بوس هدف قرار گرفته اند، مینی بوس درحال حرکت از کویته به سمت خضدار بود.

به گفته سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، این انفجار درپی بمب 5 الی 6 کیلویی نصب شده در موتورسیکلت صورت گرفته است.

برخی گزارش ها به نقل از شاهدان عینی می گویند که یک بمب گذار انتحاری موتور سیکلت خود را به خودروی حامل حمدالله زد درحالیکه حمد الله به صورت جزئی مجروح شده است.

شعیب مسعود رئیس پلیس مستونگ بیان داشت که پس از ارائه کمک های پزشکی به 11 فرد زخمی شده در این انفجار، آنها به کویته منتقل شدند.

تکمیلی:

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت و گفت: در این حمله که علیه یک رهبر سیاسی انجام گرفت، از بمب کنترل از راه دور استفاده شده است.

از طرفی یک کاربر در رسانه ایکس مدعی شد که علت حملات تروریستی داعش علیه حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن، حمایت این حزب از طالبان دیوبندی در افغانستان می باشد.

ارسال نظر

 
1