خبر فوری

 
 
مقامات پاکستان: عاملان حمله به بیمارستان غزه باید پاسخگو باشند و حامیان اشغالگری اسرائیل باید در سیاست های خود تجدید نظر کنند
کد خبر :440973088

12:06 1402/07/26


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و فلسطین, حمله تروریستی, دولت موقت, رئیس مجلس سنای پاکستان, رژیم صهیونیستی, غزه, محمد صادق سنجرانی, نوار غزه, وزارت امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت، جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت و محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در بیانیه های مختلفی حمله تروریستی شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت، جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت و محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در بیانیه های مختلفی  حمله تروریستی شب گذشته رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی را محکوم کردند.

بیانیه وزارت خارجه پاکستان:

پاکستان حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در غزه که صدها قربانی برجای گذاشت را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند. حمله به بیمارستانی که در آن غیرنظامیان به دنبال سرپناه و درمان اضطراری بودند، غیرانسانی و غیرقابل دفاع است. هدف قرار دادن بی رویه جمعیت و تأسیسات غیرنظامی، نقض فاحش قوانین بین المللی و جنایت جنگی است.

ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا اقدامات فوری برای پایان دادن فوری به بمباران و محاصره غزه توسط اسرائیل و مصونیت از مجازاتی که مقامات اسرائیل در چند روز گذشته با آن عمل کرده‌اند، اتخاذ کند.

بیانیه وزیر امور خارجه موقت پاکستان:

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در پیامی در رسانه ایکس در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته به بیمارستان، نوشت: بگذارید خیلی واضح بگویم که حمله شنیع اسرائیل به بیمارستان یک اقدام دفاعی نبود. این (حمله) ناقض قانون حقوق بشر بین المللی است و کودکان، زنان، دکترها، پرسنل پزشکی بیگناه را که به دنبال سرپناه هستند، هدف قرار داده است.

وی ضمن درخواست توقف فوری این روند جاری خشونت و مجازات دسته جمعی علیه فلسطینیان بی گناه، بیان داشت که پاکستان ادامه محاصره و حملات به غزه را به شدت محکوم می کند و خواهان آتش بس فوری است. ما نباید اجازه دهیم که رنج بشر بیش از این ادامه یابد.

وزیر امور خارجه در ادامه نوشت: اکنون زمان اقدام فرا رسیده است: پایان دادن به خصومت ها، لغو تخلیه اجباری فلسطینی ها از خانه هایشان و اجازه دادن (ارسال) کمک های بشردوستانه بدون هیچ وقفه ای به غزه.

بیانیه انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان:

انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت پاکستان ضمن محکوم کردن این حمله، با تاکید بر جامعه بین المللی جهت بازداشتن اسرائیل از حملات علیه فلسطینی های بیگناه، گفت: هدف قرار دادن بیمارستان اقدامی غیرانسانی است درحالیکه قانون بین الملل به حفاظت از بیمارستان ها و کادر پزشکی می پردازد.

وی افزود: ما خواستار توقف این قتل عام بی رویه هستیم و از جامعه بین المللی می خواهیم که برای توقف خشونت و پاسخگویی عاملان این حمله به سرعت اقدام کند. چندی پیش در تعاملی که با دبیرکل سازمان ملل داشتم، از او خواستم که جامعه جهانی از اسرائیل بخواهد که کشتار فلسطینیان بی گناه را متوقف کند.

نخست وزیر ادامه داد اسرائیل باید پاسخگوی جنایات جنگی خود باشد، زیرا همچنان به بمباران و محاصره بی امان غزه که منجر به مرگ، ویرانی و آوارگی شده است، ادامه می دهد. حامیان اشغالگری اسرائیل باید در سیاست های خود که موجب معافیت مقامات اسرائیلی در اجرای کمپین ترور علیه مردم غزه می شود، تجدید نظر کنند.

بیانیه محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان

محمدصادق سنجرانی رئیس مجلس سنا، حمله شنیع و ظالمانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه را به شدت محکوم کرد و آن را یک اقدام تجاوزکارانه آشکار و اقدامی بی‌رحمانه خواند.

وی افزود: هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان بی گناه، یک بیمارستان و یک مدرسه تحت مدیریت سازمان ملل، جنایت جنگی است که وحشیگری نفرت انگیز دولت تروریست صهیونیستی اسرائیل را افشا می کند.

سنجرانی تصریح داشت که جامعه جهانی هرچه سریعتر باید علیه این جنایات وحشیانه و شنیع متحد شود؛ به زودی آرزوی آزادی مردم فلسطین محقق خواهد شد.

ارسال نظر

 
1