خبر فوری

 
افتتاح میز ایران در اتاق تجارت و صنعت لاهور طی بازدید رضا امیری مقدم سفیر ایران
کد خبر :440711744

10:41 1402/07/04


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع لاهور, بازارچه مرزی, بازارچه های مشترک مرزی, پاکستان و ایران, تجارت, رضا امیری مقدم, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سرکنسول ایران در لاهور, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان,

دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهور، با تجار، سرمایه گذاران و صنعتگران دیدار و میز ایران در اتاق لاهور را افتتاح کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| دکتر رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت لاهور، با تجار، سرمایه گذاران و صنعتگران دیدار کرد. در این بین موحدفر سرکنسول ایران در لاهور نیز حضور داشت.

براساس جزئیات منتشر شده، سفیر ایران با بیان اینکه شورای تسهیل سرمایه گذاری و مکانیسم تجارت پایاپای نتایج امیدوارکننده ای دارد و پتانسیل توسعه اقتصادی را برجسته می کند، بر کاهش هزینه های تجاری و تمرکز بر حمل و نقل تاکید کرد و گفت: مرزی به طول 1000 کیلومتر بین پاکستان و ایران وجود دارد که در تجارت و حمل و نقل کم هزینه بسیار مفید است زیرا هیچ اختلاف مرزی وجود ندارد.

گفتنی است وی در این بازدید میز ایران در اتاق لاهور را افتتاح کرد. وی تصریح داشت که درحال حاضر سه بازارچه مرزی مشغول به فعالیت هستند درحالیکه سه بازارچه دیگر دردست توسعه می باشند و انتظار می رود تجارت دوجانبه افزایش چشمگیری داشته باشد.

کاشف انور رئیس اتاق بازرگانی لاهور با برجسته سازی اهمیت روابط تاریخی و فرهنگی مستحکم میان دو کشور پاکستان و ایران، تمایل خود به تبدیل این مناسبات دوجانبه به تعاملات اقتصادی و تجاری را ابراز داشت .

وی از واکنش مناسب دیپلمات های ایران درپی درخواست های اتاق بازرگانی لاهور تشکر کرد. رئیس اتاق لاهور با اشاره به حضور فعال بازرگانان لاهوری در نمایشگاه تهران در اردیبهشت 2023، انتظار حضور فعال‌تر در اکسپوی بسته‌بندی و چاپ ایران را که از 2 تا 5 اکتبر 2023 در تهران برگزار می‌شود، داشت.

کاشف انور بر اشتراک تقویم نمایشگاهی بین دو کشور تاکید کرد تا تجار بیشتری بتوانند در نمایشگاه های بزرگی که توسط پاکستان و ایران برگزار می شود شرکت کنند. رئیس اتاق لاهور به سفیر ایران از تلاش برای ایجاد ارتباط بین سی و دو هزار نفر از اعضای اتاق لاهور و تجار ایرانی خبر داد.

وی در ادامه صحبت های خود بر نیاز به اطلاعات دقیق در مورد زیرساخت های کلیدی واردات و گمرک ایران تاکید کرد و برای ارتقای تجارت، ایجاد کانال های بانکی قوی و موسسات مالی متقابل بین دو کشور را پیشنهاد کرد. وی ضمن ارائه توضحیات کامل درخصوص میز ایران در اتاق بازرگانی لاهور، از افتتاح این میز توسط سفیر تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1