خبر فوری

 
پاکستان در پاسخ به افغانستان: بهتر است به جای سخنرانی، به امور داخلی خود بپردازید
کد خبر :440515171

12:00 1403/07/16


برچسب ها : اسلام آباد, بیانیه, پاکستان و افغانستان, حکومت طالبان افغانستان, دولت موقت, روابط دو جانبه, وزارت امور خارجه پاکستان, کابل,

پاکستان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه افغانستان، از حکومت موقت افغانستان (AIG) خواست تا به جای سخنرانی برای یک کشور دموکراتیک، بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان روز دوشنبه با رد بیانیه وزارت خارجه افغانستان در مورد وضعیت سیاسی این کشور، از حکومت موقت افغانستان (AIG) خواست تا به جای سخنرانی برای یک کشور دموکراتیک، بر حل مشکلات داخلی خود تمرکز کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بیانیه افغانستان را بی اهمیت توصیف کرده و ضمن رد کردن آن، این بیانیه را دخالت غیرقابل قبول و تاسف آور در وضعیت داخلی پاکستان عنوان کرد.

بر اساس بیانیه: دولت موقت افغانستان بهتر است به جای سخنرانی برای یک کشور دموکراتیک، بر مشکلات داخلی خود تمرکز کند؛ افغانستان باید علاوه بر دولتی فراگیر، پاسخگوی نیازها و خواسته های مردم خود از جمله حق تحصیل برای زنان و دختران باشد نه اینکه حقوق آنها را از طریق تفسیر نادرست از دین محدود کند.

وی ضمن یادآوری تعهدات دولت موقت افغانستان در قبال جامعه بین المللی، تاکید کرد که افغانستان با عدم تامین فضا برای گروه های تروریستی و با جلوگیری از تبدیل شدن مجدد کشورش به مرکز تروریسم جهانی، به وعده های داده شده به جامعه بین المللی عمل کند.

در پایان این بیانیه آمده است که پاکستان مصمم به همکاری، مذاکرات و صلح در منطقه است و از همه کشورها از جمله افغانستان انتظار دارد به معیارهای اساسی رفتار مسئولانه بین‌المللی و روابط بین‌دولتی پایبند باشند.

ارسال نظر

 
1