خبر فوری

 
تکنولوژی، دفاع و فضا از مهم ترین دستاوردهای نخست وزیر هند در سفر به ایالات متحده
کد خبر :430392446

15:23 1402/04/02


برچسب ها : بایدن, پهپاد, پهپاد نظامی, جو بایدن, رئیس جمهور آمریکا, روابط دوجانبه, معاون وزیر امور خارجه هند, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هند و آمریکا,

وینای موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه هند در نشست مطبوعاتی امروز (جمعه 2 تیر) با بیان اینکه تکنولوژی، دفاع و فضا از مهم ترین دستاوردهای سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایالات متحده می باشد، تصریح داشت: همکاری در بخش فناوری در گفتگو بین هند و ایالات متحده برجسته بوده و ...


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| وینای موهان کواترا معاون وزیر امور خارجه هند در نشست مطبوعاتی امروز (جمعه 2 تیر) با بیان اینکه تکنولوژی، دفاع و فضا از مهم ترین دستاوردهای سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایالات متحده می باشد، تصریح داشت: همکاری در بخش فناوری در گفتگو بین هند و ایالات متحده برجسته بوده و یکی از موضوعات برجسته در طول این دیدار، "گرمی و مهمان نوازی استثنایی" رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن و بانوی اول جیل بایدن از نخست وزیر مودی است.

وی افزود: به وضوح، فناوری، به ویژه فناوری پیشرفته، در همه حوزه‌ها از دفاع گرفته تا فضا و انرژی یکی از مهم‌ترین نتایج اساسی است . هند و ایالات متحده، گروه های وظیفه مشترک عمومی و خصوصی را راه اندازی کردند، یکی در مورد توسعه و استقرار شبکه های دسترسی رادیویی باز (RAN) - رویکردی جدید برای ساخت شبکه های تلفن همراه که برای اتصال تلفن های هوشمند و دستگاه ها به اینترنت و سایر کاربران مورد نیاز است، و یکی در مورد تحقیق و توسعه مخابرات پیشرفته که شرکت های Bharat 6G هند و آمریکا Next G Alliance به طور مشترک رهبری این تحقیق عمومی-خصوصی را بر عهده خواهند داشت.

معاون وزیر خارجه هند بیان داشت که در زمینه کوانتومی، محاسبات پیشرفته و هوش مصنوعی، هند و ایالات متحده همچنین یک مکانیسم مشترک هماهنگی کوانتومی دوکشور ایجاد کرده اند تا تحقیقات مشترک بین بخش های دولتی و خصوصی را در هر دو کشور تسهیل کنند.

کواترا گفت که هند و ایالات متحده هر دو توافق کرده اند تا روند افتتاح دو کنسولگری جدید در هند یکی در احمدآباد و دیگری در بنگلور را آغاز کنند. در همین حال، هند کنسولگری های خود را در سیاتل و دو مکان دیگر باز خواهد کرد.

نخست‌وزیر مودی با جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده، با تمرکز بر موضوعات مهمی مانند تغییرات آب‌وهوایی، تجارت و امنیت منطقه گفتگو کردند. چندین توافقنامه و مشارکت مهم در این بازدید اعلام شد، از جمله همکاری در بخش های فناوری، مراقبت های بهداشتی و دفاعی؛ فناوری در گفتگوها نه به صورت محدود، بلکه همکاری فناوری در سراسر اکوسیستم نشان داده شد. این شامل انتقال فناوری، خدمات و همکاری در تحقیقات در میان سایر حوزه ها است.

تراشه

شرکت Micron Technology (MU.O) ایالات متحده روز پنجشنبه اعلام کرد که تا 825 میلیون دلار در یک کارخانه مونتاژ و آزمایش تراشه جدید در گجرات، اولین کارخانه خود در هند، سرمایه گذاری خواهد کرد. میکرون گفت که با حمایت دولت مرکزی هند و ایالت گجرات، کل سرمایه گذاری در این کارخانه 2.75 میلیارد دلار خواهد بود. 50 درصد آن از دولت مرکزی هند و 20 درصد از ایالت گجرات خواهد بود. .

این شرکت روز پنجشنبه (1 تیر) اعلام کرد، سازنده ابزار نیمه هادی ایالات متحده AMAT.O  چهارصد میلیون دلار در مدت چهار سال در یک مرکز مهندسی جدید در هند سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی در ادامه بیان داشت که این دیدار چه از جهت ظاهری و چه از لحاظ محتوا بسیار پربار بوده است.

موتور جت های جنگی

وینای موهان کواترا در نشست ویژه خبری گفت: «فضای فناوری در دفاع نیز ادامه دارد، جایی که اعلامیه مهمی که اوایل صبح امروز توسط جنرال الکتریک منتشر شد، امضای تفاهم نامه با HAL برای تولید موتور هوایی GE 414 برای هواپیماهای رزمی سبک هند بود.»

واحد هوافضای جنرال الکتریک (GE.N) روز پنجشنبه اعلام کرد با شرکت دولتی هندوستان هوانوردی هند (HIAE.NS) قراردادی را برای ساخت موتورهای جت جنگنده برای نیروی هوایی هند امضا کرده است. جنرال الکتریک گفت که این توافقنامه "تاریخی" شامل تولید مشترک بالقوه موتورهای F414 جنرال الکتریک در هند است و این موتورها برای تامین انرژی جت های جنگنده تجاس استفاده خواهند شد.

فضا

منابع کاخ سفید گفتند، هند همچنین به توافقنامه آرتمیس، تلاشی به رهبری ایالات متحده برای فرستادن دوباره انسان به ماه تا سال 2025، با هدف نهایی گسترش اکتشافات فضایی به مریخ و فراتر از آن، خواهد پیوست. "هند به 26 کشور دیگر ملحق می شود که متعهد به همکاری صلح آمیز، پایدار و شفاف هستند که امکان اکتشاف ماه، مریخ و فراتر از آن را فراهم می کند، ناسا آموزش های پیشرفته ای را به فضانوردان سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) با هدف پرتاب یک تلاش مشترک به ایستگاه فضایی بین المللی در سال 2024 ، ارائه خواهد کرد.

وی افزود: «تقریباً 20 تا 25 زمینه مشارکت در فناوری وجود دارد که در بیانیه مشترک به عنوان نتیجه مستقیم گفتگو بین دو رهبر پیشتر در کاخ سفید مشخص شده است». ایالات متحده از هند به عنوان جدیدترین شریک مشارکت امنیت معدنی (MSP) استقبال کرد که برای تسریع توسعه زنجیره های تامین انرژی حیاتی متنوع و پایدار در سطح جهانی از طریق حمایت مالی و دیپلماتیک هدفمند از پروژه های استراتژیک در امتداد زنجیره ارزش ایجاد شده است.

پهپاد

گفتنی است منابعی در اوایل ماه جاری به رویترز گفتند، وزارت دفاع هند خرید پهپادهای مسلح MQ-9B SeaGuardian را تایید کرده است. هند 31 پهپاد ساخت شرکت جنرال اتمیکس را به ارزش کمی بیش از 3 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

در بیانیه ی مشترک آمده است که MQ-9B ها در هند مونتاژ خواهند شد و سازنده آمریکایی جنرال اتمیکس نیز تاسیسات جدیدی در هند ایجاد خواهد کرد.

 

ارسال نظر

 
1