خبر فوری

 
ممانعت دولت پاکستان از راهپیمایی دانشجویان به سمت سفارتخانه آمریکا
کد خبر :429999792

13:25 1403/02/22


برچسب ها : اسلام آباد, اعتراضات, پلیس اسلام آباد, تظاهرات, جماعت اسلامی پاکستان, سناتور مشتاق احمد خان, غزه,

در پی ممانعت نیروی پلیس اسلام‌آباد از ورود معترضان در حمایت از غزه به منطقه قرمز، تظاهرات کنندگان در واکنش به این اقدام دولت پاکستان در میدان سرینا به تحصن پرداختند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته دانشجویان وابسته به حزب جمعیت اسلام پاکستان در معیت سناتور سابق مشتاق احمد خان و کاشف چودری راهپیمایی در حمایت از غزه با عنوان "نجات غزه" از میدان آبپاره اسلام‌آباد به سمت سفارتخانه آمریکا به راه انداختند.

این راهپیمایی که در حال حرکت به سمت سفارتخانه ایالات متحده آمریکا در پاکستان بود، توسط نیروی پلیس متوقف و تلاش دانشجویان برای ورود به منطقه قرمز اسلام‌آباد، منجر به درگیری شد.

نیروی پلیس حرکت این راهپیمایی به سمت سفارتخانه آمریکا در میدان سرینا را متوقف کرد درحالیکه پافشاری معترضان برای ادامه دادن به مسیر منجر به درگیری نیروی پلیس با معترضان شد.

 

در ادامه نیز پس از ناکام ماندن مذاکرات میان معترضان و نیروی پلیس، تظاهرات کنندگان در میدان سرینا به تحصن پرداخته و اظهار داشتند: تا زمانی که به ما اجازه اعتراض مقابل سفارتخانه آمریکا داده نشود، این تحصن ادامه خواهد داشت.

 

بسیاری از کاربران در رسانه ایکس در واکنش به ممانعت نیروی پلیس از اعتراضات مقابل سفارت آمریکا، این رویه دولت پاکستان را مورد انتقاد قرار داده و محکوم کردند.

از طرفی حافظ نعیم الرحمان امیر جماعت اسلامی پاکستان در واکنش به برخورد نیروی پلیس با معترضان، خطاب به دولت آن را غلام آمریکا خواند و گفت: این نوکری زیاد باقی نخواهد ماند.

وی افزود: در حالیکه معترضان تنها قصد برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مقابل سفارتخانه آمریکا را دارند، غلامان آمریکایی ناراحت شده و از آن ممانعت می کنند؛ این دانشجویان نه سنگی در دست دارند و نه چماق، اعتراضات به صورت کاملا مسالمت آمیز خواهد بود.

ارسال نظر

 
1