خبر فوری

 
دیدار وزرای امور خارجه پاکستان و طالبان در پی افزایش تنش و درگیری ها میان دو کشور
کد خبر :429935145

13:55 1402/07/14


برچسب ها : امیر خان متقی, پاکستان و افغانستان, چین, حکومت طالبان افغانستان, دولت موقت, وزیر امور خارجه افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در حاشیه نشست "ترانس هیمالیا" با امیر خان متقی وزیر امور خارجه حکومت طالبان دیدار و گفتگو کرد.


 

 

تبت: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان پس از سفر به منطقه نیینگچی واقع در منطقه خود مختار تبت چین، در حاشیه نشست "ترانس هیمالیا" با امیر خان متقی وزیر امور خارجه حکومت طالبان دیدار و گفتگو کرد.

به گفته دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، در این دیدار وزرای امور خارجه دو کشور بر عزم خود در راستای گسترش روابط و همکاری هرچه بیشتر میان پاکستان و افغانستان تاکید کردند.

جلیل عباس جیلانی همچنین بیان کرد: چالش های صلح و ثبات منطقه ای باید با روحیه همکاری و از طریق یک استراتژی جمعی حل و فصل گردد.

آنها همچنین روابط و تجارت دوجانبه، مسائل مربوط به تجار و مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین حال، امیر خان متقی وزیر امور خارجه حکومت طالبان گفت: اظهارات منفی رسانه‌ ها، اخلال در تجارت ترانزیت و آزار و اذیت مهاجران افغان بر روابط دوجانبه و وضعیت اقتصادی هر دو کشور تأثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: چنین تصمیمات و اقداماتی از جمله اخراج پناهندگان افغان از پاکستان بایستی با تأمل و خونسردی بیشتری انجام گیرد.

در این نشست توافق شد که مسائل و مشکلات موجود میان دو کشور از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل شود.

لازم به ذکر است که دولت اسلام آباد عملیات اخراج پناهندگان غیرقانونی افغان را در پاکستان آغاز کرده و این اقدام با نارضایتی شدید طرف افغانستانی روبرو شده است.

ارسال نظر

 
1