خبر فوری

 
 
تظاهرات شیعیان لکنو در سالروز انهدام جنت البقیع/تأکید بر مطالبه بازسازی حرم ائمه اطهار(علیهم السلام)
کد خبر :428492866

14:17 1402/02/09


برچسب ها : ایران وعربستان سعودی, تظاهرات, جنت البقیع, روز انهدام جنت البقیع, سید کلب جواد نقوی, شیعیان هند, لکهنو, مدینه منوره, نماز جمعه,

صدها تن از شیعیان شهر لکنو هند به مناسبت سالروز انهدام قبور مطهر ائمه اطهار(علیهم السلام) در قبرستان جنت البقیع پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد آصفی این شهر به رهبری حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی به تظاهرات پرداختند.


لکنو: به گزارش راز نیوز| صدها تن از شیعیان شهر لکنو هند به مناسبت سالروز انهدام قبور مطهر ائمه اطهار(علیهم السلام) در قبرستان جنت البقیع پس از برگزاری نماز جمعه در مسجد آصفی این شهر به رهبری حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی به تظاهرات پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تظاهرات کنندگان با تجمع در مقابل مسجد آصفی اعتراض خود را به اقدام جنایت‌کارانه رژیم آل سعود و وهابیت در انهدام حرم اهل بیت(علیهم السلام) در جنت البقیع را اعلام داشته و بر مطالبه دیرینه خود برای بازسازی حرم تخریب شده ائمه بقیع تأکید کردند.

حجت‌الاسلام کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند طی سخنانی در جمع شرکت کنندگان در این تظاهرات اظهار داشت: نزدیک به صد سال از وقوع جنایت و تروریسم می‌گذرد و تمامی مسلمانان باید با اتحاد و همدلی علیه آل سعود و برای مطالبه بازسازی جنت البقیع به تظاهرات بپردازند

ایشان با اشاره به ضربه غیر قابل جبران تفکر وهابیت به جهان اسلام خاطرنشان کردند: گروه‌های تروریستی همچون داعش نتیجه تفکرات ابن تیمیه و فتاوای وهابیت است، همان قدرت‌های حامی تفکر وهابیت که فرقه‌های غیر اسلامی همچون وهابیت، بهاییت و غیره را ایجاد کرده‌اند عامل تشکیل داعش هستند.

حجت‌الاسلام نقوی در ادامه اظهارات خود با اشاره به ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی تصریح کردند: اکنون ما امیدواریم با کمک دولت ایران به زودی بازسازی حرم اهل بیت(علیهم السلام) در جنت البقیع آغاز گردد

ایشان افزودند: بیش از 90 درصد مسلمانان تفکرات و عقاید وهابیت را نمی‌پذیرند، آنان به تمام اهل بیت رسول(ص) ارادتمند هستند، بنابراین احترام به عقاید اکثریت مسلمانان بر همه ما واجب است. مسلمانان باید به صورت متفق‌القول بازسازی قبور مطهر حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) یگانه دختر رسول خدا(ص)، ائمه معصومین(ع)، همسران پاک رسول الله(ص) و اصحاب ایشان را تقاضا کنند.

در ادامه این تظاهرات حجت‌الاسلام و المسلمین رضا حیدر زیدی جانشین امام جمعه نیز اظهار داشت: بریتانیا با هدف ایجاد تفرقه در مسلمانان و قتل آنان به دست عناصر تکفیری و وهابی این گروه‌ها را تشکیل داد. تمامی فرقه‌هایی که توسط بریتانیا در جهان اسلام تشکیل شده‌اند اعم از بابیت، بهائیت، قادیانیت و یا وهابیت به نام تعالیم اسلامی به گسترش خرافات، ظلم و تروریسم پرداختند.

حجت‌الاسلام زیدی خاطرنشان کردند: صد سال قبل با دریافت فتوا از شخصیت‌های به اصطلاح مفتی قبول ائمه اطهار(علیهم السلام)، همسران پیامبر(ص) و اصحاب ایشان منهدم گردید، امروز نیز روند ظلم و جنایت در عربستان سعودی ادامه دارد. ما خواستار بازسازی جنت البقیع هستیم و مجامع جهانی همچون سازمان ملل متحد و دولت هند می‌توانند در این زمینه همکاری نمایند.

ایشان گفتند: ما همچنین از ایران که اخیراً با ریاض توافقنامه دیپلماتیک را نهایی کرده است تقاضای همکاری در بازسازی جنت البقیع را داریم.

ایشان در پایان به بیان مصیبت‌های حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(سلام الله علیها) پرداختند.

پیش از این حجت‌الاسلام نقی عسکری نیز به بیان تاریخ کامل ایجاد تفکر وهابیت، رژیم آل سعود و سرنوشت محمد بن عبدالوهاب پرداختند.

در این تظاهرات شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای دینی همچون حجت‌الاسلام و المسلمین سید کلب جواد نقوی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا حیدر زیدی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی هاشم عابدی، حجت‌الاسلام و المسلمین تنویر عباس، حجت‌الاسلام و المسلمین فیروز حسین و حجت‌الاسلام و المسلمین نقی عسکری حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1