خبر فوری

 
دیدار مقام عالی ژاپن با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام اباد
کد خبر :427407858

12:00 1403/05/22


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, تغییرات اقلیمی, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, روابط پارلمانی, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, همکاری دوجانبه,

توشیکو آبه نماینده پارلمان، وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن طی سفر به اسلام آباد با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | توشیکو آبه نماینده پارلمان، وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن طی سفر به اسلام آباد در حاشیه کنفرانس پارلمانی منطقه ای در زمینه توانمندسازی جنسیتی و اقتصاد سبز، با سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

توشیکو آبه نماینده پارلمان، وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن برای شرکت در مجمع نمایندگان پارلمان آسیا و اقیانوسیه در مورد جمعیت و توسعه پایدار (APFFD) با موضوع «توانمندسازی جنسیتی و اقتصاد سبز» به اسلام آباد سفر کرد و مورد استقبال رئیس مجلس ملی پاکستان و رومینا خورشید علم هماهنگ کننده نخست وزیر در امور تغییرات اقلیمی قرار گرفت.

در این دیدار روابط دوجانبه پاکستان و ژاپن به ویژه تغییرات اقلیمی، روابط پارلمانی، تجارت و سایر موضوعات مورد علاقه دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، سردار ایاز صادق گفت: پاکستان روابط دوستانه و دیرینه ای با ژاپن دارد و پاکستان خواهان گسترش بیشتر روابط متقابل خود با این کشور است.

وی خطاب به توشیکو آبه بیان کرد: تغییرات اقلیمی یک مشکل جهانی بسیار مهم است، همه کشورها باید برای مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس مجلس ملی پاکستان اظهار داشت: همکاری در سایر زمینه ها از جمله تجارت دوجانبه برای هر دو کشور مفید خواهد بود و می توان از طریق دیپلماسی پارلمانی مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

سردار ایاز صدیق همچنین از همکاری ژاپن در زمینه های مختلف از جمله آموزش قدردانی کرد.

در ادامه این نشست، توشیکو آبه نماینده پارلمان، وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن بیان کرد: ژاپن برای روابط خود با پاکستان اهمیت زیادی قائل است.

وی ضمن قدردانی از حسن نیت سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی این کشور نسبت به ژاپن و تمایل وی به گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه، تمایل خود را برای گسترش بیشتر روابط و همکاری های خود با پاکستان اعلام کرد.

پاکستان میزبان نشست بین المللی دو روزه مجمع نمایندگان پارلمان آسیا و اقیانوسیه در مورد جمعیت و توسعه پایدار (APFFD) با موضوع «توانمندسازی جنسیتی و اقتصاد سبز» است که نمایندگان زن منطقه ای از 22 ایالت را گرد هم می آورد.

ارسال نظر

 
1