خبر فوری

 
 
تأکید مقامات پاکستان و فائو بر مقابله مؤثر با سوء تغذیه کودکان
کد خبر :427343617

09:58 1402/08/12


برچسب ها : اسلام آباد, دولت فدرال پاکستان, دولت موقت, سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد, سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد, سوء تغذیه, وزیر برنامه ریزی توسعه و اقدامات ویژه پاکستان,

وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان و مدیر کشوری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(FAO) در دیدار با یکدیگر بر لزوم مقابله مؤثر و جدی با سوء تغذیه کودکان تأکید کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه پاکستان و مدیر کشوری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد(FAO) در دیدار با یکدیگر بر لزوم مقابله مؤثر و جدی با سوء تغذیه کودکان تأکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم کوکو اوشیاما مدیر کشوری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو روز پنجشنبه با سمیع سعید وزیر فدرال برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت موقت پاکستان در اسلام آباد به دیدار و رایزنی پرداخت.

در این دیدار که مسئولان عالی رتبه وزارت برنامه ریزی پاکستان نیز حضور داشتند در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دولت پاکستان برای خانوارهای آسیب ‌دیده در سیل، سیاست امنیت غذایی، جلوگیری از رشد کوتاه مدت و آموزش به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کوکو اوشیاما مدیر کشوری سازمان فائو در این دیدار از اقدامات دولت در زمینه مقابله با سوء تغذیه کودکان تمجید نمود و نسبت به همکاری همه جانبه در این زمینه اطمینان داد.

در ادامه این دیدار محمد سمیع سعید وزیر فدرال برنامه ریزی پاکستان با تأکید بر لزوم تلاش‌های مشترک در جهت مقابله مؤثر با سوء تغذیه کودکان به تشریح اقدامات دولت در این زمینه پرداخت.

وی اظهار داشت: وزارت برنامه ریزی تاکنون چندین پروژه در جهت تأمین نیازهای غذایی کودکان را به تصویب رسانده است که یکی از مهم‌ترین آنها در سطح فدرال و ایالتی را می‌توان پروژه‌ای به ارزش 25 میلیارد روپیه برای کودکان خارج از مدارس برشمرد که اقدامات مهمی برای اجرای آن از سوی دولت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق برنامه توسعه بخش عمومی یک اقدام مهمی برای توسعه 20 شهرستان فقیر کشور در دست انجام است که هدف از آن مساوات و همسطح سازی این شهرستان ها با دیگر شهرستان های کشور است.

وزیر برنامه ریزی پاکستان در ادامه اظهارات خود انجام تلاش‌های مشترک را لازمه موفقیت این طرح‌ها عنوان نمود و به کوکو اوشیاما به نمایندگی از دولت پاکستان قول مساعد همکاری و حمایت را داد.

ارسال نظر

 
1