خبر فوری

 
 
مراسم آغاز ساخت دومین زیردریایی هانگور در کراچی
کد خبر :427211136

09:44 1402/11/26


برچسب ها : امیر دریابد نوید اشرف, پاکستان و چین, توافقنامه دفاعی, زیردریایی, ستاد نیروی دریایی پاکستان, فرمانده نیروی دریایی پاکستان, کراچی, کشتی سازی,

مراسم آغاز ساخت دومین زیردریایی کلاس هانگور در کارخانه کشتی سازی و مهندسی کراچی برگزار شد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| نیروی دریایی پاکستان طی بیانیه ای اعلام کرد که مراسم آغاز ساخت دومین زیردریایی کلاس هانگور روز چهارشنبه (25 بهمن) در کارخانه کشتی سازی و مهندسی کراچی KS&EW ، با حضور دریابد نوید اشرف رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش پاکستان به عنوان مهمان اصلی برگزار شد و گامی مهم در توانمندی های دریایی پاکستان در راستای پیشرفت و توسعه می باشد.

این مراسم به معنای آغاز روند کار برای ساخت دومین زیردریایی کلاس هانگور می باشد درحالیکه کار ساخت اولین زیردریایی از این نوع در دسامبر 2022 میلادی شروع شده بود و درحال حاضر وارد مراحل پیشرفته، شده است.

براساس توافقنامه دفاعی میان پاکستان و چین با هدف توسعه ناوگانی متشکل از 8 زیردریایی کلاس هانگور، تلاش های ساخت، بین صنعت کشتی سازی ووچانگ در چین و کارخانه کشتی سازی و مهندسی کراچی در پاکستان تقسیم شده است. براساس توافقنامه، کار برای ساخت چهار زیردریایی در چین جریان دارد درحالیکه تحت توافقنامه انتقال فناوری ToT، چهار زیردریایی نیز در کشتی سازی کراچی ساخته می شوند.

امیر دریابد نوید اشرف رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش پاکستان در سخنانی در جمع حاضران از مشاهده پیشرفت پروژه زیردریایی کلاس هانگور ابراز غرور کرد و از تلاش های مشترک وزارت دفاع، نیروی دریایی پاکستان، کارخانه کشتی سازی کراچی و شرکت چینی کشتی سازی و فراساحل بین المللی با مسئولیت محدود (M/s CSOC) به دلیل تعهد آنها به ساخت زیردریایی های پیشرفته قدردانی کرد.

دریابد اشرف تاکید کرد که بومی‌سازی اولویت اصلی ستاد نیروی دریایی است که در ساخت این زیردریایی‌ها در KS&EW مشهود است.

دریابان سلمان الیاس مدیر عامل KS&EW، پیش از این در سخنرانی خوشامدگویی خود، بر تعهد کارخانه کشتی سازی برای دستیابی به خوداتکایی در ساخت زیردریایی تاکید کرد. وی با تاکید بر اینکه این زیردریایی ها گواهی بر تعهد KS&EW به اهداف ملی است، از حمایت و همکاری بی دریغ وزارت دفاع و نیروی دریایی پاکستان تشکر کرد.

در این مراسم نمایندگانی از سفارت چین، CSOC (چین)، WSIG (چین) و سایر مقامات بلندپایه دولتی از جمله میهمانان برجسته وزارت تولیدات دفاعی (MoDP) و نیروهای مسلح پاکستان حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1