خبر فوری

 
توافق روسای جمهور پاکستان و ایران جهت تعمیق و گسترش مناسبات دو جانبه
کد خبر :426750448

17:44 1403/02/03


برچسب ها : آصف علی زرداری, ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, رئیس جمهور ایران, رئیس جمهور پاکستان,

آصف علی زرداری: با افتخار به برادرم رئیسی رئیس جمهور ایران خوش آمد می گویم.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران امروز دوشنبه با همتای پاکستانی خود دیدار کرد.

بخش رسانه ای دفتر ریاست جمهوری پاکستان گزارش داد: رئیس جمهور آصف علی زرداری ضمن خوش آمد گویی به همتای ایرانی خود در کاخ ریاست جمهوری، از وی استقبال کرد. وی گفت: با افتخار به برادرم رئیسی رئیس جمهور ایران خوش آمد می گویم.

روسای جمهوری دو کشور در این دیدار ضمن ابراز خرسندی نسبت به مسیر روابط دو جانبه، توافق کردند تا گفتگو و همکاری های فی‌مابین برای تقویت روابط موجود را بیشتر تقویت کنند.

هر دو طرف بر لزوم عملیاتی کردن مکانیسم های تجاری دوجانبه برای افزایش حجم تجارت تا ده میلیارد دلار و لزوم همکاری با یکدیگر برای غلبه بر چالش های پیش روی منطقه تاکید کردند.

علاوه بر این، روسای جمهور دو کشور، در مورد تحولات مهم منطقه ای و جهانی به ویژه وضعیت خاورمیانه گفتگو کردند.

آصف علی زرداری با ابراز نگرانی نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه، تجاوز نظامی اسرائیل به مردم غزه که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی بی گناه شده را به شدت محکوم کرد. وی اطمینان داد که پاکستان به طور مداوم و بی چون و چرا از آرمان فلسطین حمایت خواهد کرد.

هر دو طرف بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به سرکوب مردم غزه توسط اسرائیل و افزایش کمک‌ها و کمک‌های بشردوستانه تاکید کردند.

آصف علی زرداری گفت: پاکستان و ایران از روابط نزدیک برادرانه مبتنی بر پیوند های دینی، فرهنگی و تاریخی مشترک برخوردار هستند که باید این روابط به نفع دو کشور برادر بیشتر تقویت شود.

وی با تشکر از دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان اولین رئیس کشوری که پس از انتخابات سراسری به پاکستان سفر می کند، این موضوع را نشان دهنده تعهد عمیق شخصی رئیس جمهور ایران به پاکستان عنوان کرد و اظهار داشت: پاکستان از مواضع اصولی ایران و حمایت مداوم آن از مردم جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند و حق تعیین سرنوشت آنها قدردانی می کند.

دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در این نشست بر لزوم گسترش و تحکیم بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: منافع دو کشور برادر مستلزم تحکیم بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی است.

وی افزود: دو کشور پتانسیل بالایی برای افزایش تجارت دوجانبه تا مرز ده میلیارد دلار دارند.

رئیسی از حمایت مداوم پاکستان از برادران فلسطینی خود در جریان بحران انسانی جاری در غزه قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1