خبر فوری

 
 
پاکستان به دنبال تغییر روابط دو جانبه با قطر به مشارکت اقتصادی مستحکم است
کد خبر :426029435

14:53 1403/02/20


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قطر, روابط دو جانبه, محمد شهباز شریف, معاون وزیر امور خارجه, نخست وزیر پاکستان,

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور دولت قطر برای امور خارجه با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| شهباز شریف نخست وزیر پاکستان اظهار کرد که پاکستان مایل است روابط عالی خود با قطر را به یک مشارکت اقتصادی قوی و سودمند متقابل تبدیل کند.

به گزارش بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری: محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور دولت قطر برای امور خارجه که روز گذشته طی سفری دو روزه وارد اسلام‎‌آباد شده بود، امروز پس از دیدار با همتای پاکستانی خود، به دیدار با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان پرداخت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این دیدار بر استمرار همکاری دو کشور در راستای تقویت مشارکت دو جانبه در همه بخش ها از جمله تجارت و سرمایه گذاری، تاکید کرد و با برجسته سازی نقش مهم سازمان سرمایه گذاری قطر QIA، گفت: پاکستان مایل است شاهد گسترش سبد سرمایه گذاری قطر در پاکستان در بخش های اولویت دار باشد. او اطمینان داد که برای این منظور، شورای ویژه تسهیل سرمایه گذاری (SIFC) می تواند هماهنگی سریع را تضمین کند.

شهباز شریف در ادامه اظهار کرد: پاکستان برای روابط تاریخی، صمیمانه و برادرانه خود با قطر بسیار ارزش قائل است و هر دو کشور همواره از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

وی در این نشست همچنین آرزوی موفقیت و دعای خیر خود برای امیر قطر و نخست وزیر قطر را ابراز داشت.

وزیر مشاور دولت قطر با تشکر از نخست وزیر برای پذیرایی و استقبال گرم، پیام ویژه رهبری قطر را به وی ابلاغ کرد و بر تمایل قطر برای تحکیم پیوندهای برادری پایدار با پاکستان و نیز علاقه شدید این کشور به سرمایه‌گذاری در پاکستان تاکید کرد.

گفتنی است وزیر مشاور دولت قطر به عنوان نماینده ویژه نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در پاکستان حضور دارد.

ارسال نظر

 
1