خبر فوری

 
 
تبادل فهرست شش ماهه دوم زندانیان میان دو کشور پاکستان و هند
کد خبر :425769658

11:02 1402/04/11


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و هند, تبادل زندانی, تبادل لیست سلاح های هسته ای و زندانیان, دهلی نو, روابط دوجانبه,

دو کشور پاکستان و هند روز گذشته (شنبه 1 ژوئیه-10 تیر) براساس قرارداد دوطرفه، فهرستی از اتباع تحت بازداشت یکدیگر را مبادله کردند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دو کشور پاکستان و هند روز گذشته (شنبه 1 ژوئیه-10 تیر) براساس قرارداد دوطرفه، فهرستی از اتباع تحت بازداشت یکدیگر را مبادله کردند.

بر این اساس، پاکستان فهرست 308 زندانی هندی در کشور خود که 266 نفر ماهیگیر و 42 شهروند می باشند را تحویل کمیسیون عالی هند در اسلام آباد داد درحالیکه هند هم این فهرست که در مجموع 417 تبعه پاکستانی می باشند را تحویل کمیسیون عالی پاکستان در دهلی نو داد. براساس فهرست هند، 74 ماهی گیر پاکستانی و 343 دیگر شهروند این کشور در زندان های هند تحت بازداشت می باشند.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه پاکستان آمده است که از دولت هند خواسته شد تا تمامی شهروندان پاکستانی تحت بازداشت و ماهی گیرانی را که مدت محکومیت شان به پایان رسیده و هویت ملی آنها هم تایید شده است را هرچه زودتر آزاد و به کشورشان بازگرداند.

شایان ذکر است دو کشور هرساله مورخه یکم ژانویه و یکم ژوئیه فهرست اتباع تحت بازداشت یکدیگر را مبادله می کنند. مبادله بر اساس توافقنامه دسترسی کنسولی که در 21 مه 2008 امضا شد، انجام می شود.

براساس فهرست تبادل شده میان دو کشور در یکم ژانویه، تعداد اتباع هندی تحت بازداشت در زندان های پاکستان در مجموع 705 نفر بود که درحال حاضر به 308 تن کاهش یافته است درحالیکه تعداد زندانیان پاکستانی در هند از 434 به 417 نفر رسیده است که طبق گزارش، پاکستان در چندین دفعه در این شش ماهه نخست 2023 میلادی، با پیام حسن نیت بسیاری از زندانیان هندی را آزاد کرده است.

ارسال نظر

 
1