خبر فوری

 
 
سناتور عبدالقادر: تنها آمریکا و پیروان شرورش مخالف اصل "چین واحد" هستند
کد خبر :425702888

16:49 1402/11/03


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, پکن, روابط دوجانبه,

سناتور محمد عبدالقادر رئیس کمیته دائمی نفت و منابع و کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: بیش از 100 کشور و سازمان بین المللی اصل "چین واحد" را به رسمیت شناخته اند و تنها آمریکا و معدود پیروان شرورش مخالف آن می باشند.


 

اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| سناتور محمد عبدالقادر رئیس کمیته دائمی نفت و منابع و کارشناس مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: بیش از 100 کشور و سازمان ھای بین المللی از موضع " چین واحد" حمایت و به رسمیت می شناسند و پاکستان نیز از موضع چین واحد حمایت می کند. فقط ایالات متحده و معدود پیروان شرورش از حامیان موضع چین واحد نیستند. پاکستان به تمامیت و حاکمیت چین احترام می گذارد و هر معامله ای را که با موضع چین واحد در تضاد باشد رد می کند.
سناتور محمد عبدالقادر در ادامه اظهار داشت که قطعنامه 2758 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آسه آن، اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری شانگهای به طور کامل از موضع چین واحد حمایت کرده اند. موضع چین واحد یک اجماع بین المللی غالب و یک اصل اساسی حاکم بر روابط بین الملل است.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 100 کشور و سازمان ھای بین المللی آشکارا موضع چین را تایید و حمایت کرده اند. وی گفت که جدای از این کشورها و سازمان ها، مالزی، یمن، الجزایر، نیجریه، گینه بیسائو، سودان، سودان جنوبی، ساحل عاج، زامبیا، آنگولا، بنین، غنا، موریتانی، مالاوی، گابن، گرجستان، بوورده، کرواسی، قبرس، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی، ساموآ، نائورو، مکزیک، اکوادور، اروگوئه، پاناما، جمهوری دومینیکن، کاستاریکا، گرانادا و آسه‌آن از موضع اصولی چین واحد حمایت و آن را تایید کرده‌اند.
رئیس کمیته دائمی گفت که پاکستان از روز اول حامی موضع چین واحد بوده است. ایالات متحده آمریکا و برخی از متحدانش همچنان به تلاش برای تضعیف چین از هر روش ممکن ادامه می دهند درحالیکه (این موضع آمریکا و متحدانش) توسط بیش از 100 کشور جهان از جمله چین رد شده است. اشتباه نخواهد بود اگر بگوییم همه دنیا به جز آمریکا از موضع چین واحد حمایت می کنند. چین قدرت نوظهور جهانی است و آمریکا تمام تلاش خود را می کند تا چین را به هر طریقی ضعیف کند تا درگیر مسائل کوچک و جزئی شود و هدفش از تبدیل شدن به یک قدرت جهانی دور از دسترس باشد، اما چین را به دلیل سیاست های خردمندانه اش نمی توان تضعیف کرد.

 

ارسال نظر

 
1