خبر فوری

 
 
معاون نخست وزیر روسیه وارد اسلام‌آباد شد
کد خبر :42093311

13:41 1403/06/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و روسیه, روابط دو جانبه, سفیر روسیه, مسکو, معاون نخست وزیر روسیه,

الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه دقایقی قبل وارد اسلام آباد پاکستان شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه دقایقی قبل وارد اسلام آباد پاکستان شد.

وی در فرودگاه توسط محمد خالد جمالی سفیر پاکستان در روسیه و شفقت علی خان مدیرکل میز اروپا وزارت خارجه پاکستان مورد استقبال قرار گرفت.

الکسی اورچوک معاون نخست وزیر با محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر/وزیر خارجه پاکستان گفتگوهای گسترده ای خواهد داشت. وی همچنین با نخست وزیر و رئیس جمهور پاکستان هم دیدار خواهد کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در روز سه شنبه، الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه به همراه یک هیئت بلندپایه در یک سفر دو روزه (از 18 تا 19 سپتامبر) وارد اسلام آباد می شود.

یک مقام ارشد وزارت انرژی پاکستان اعلام کرد که روسیه به آنها اطلاع داده است که پایانه های صادرات LNG این کشور تا سال 2026 آماده خواهند شد که این امر می تواند راه را برای تجارت گاز پاکستان با روسیه باز کند.

در حالی که دولت ائتلافی نخست وزیر شهباز همچنان با چالش های اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، سفر اورچوک می تواند پیامدهای مهمی برای همکاری های آینده بین دو کشور داشته باشد.

وزارت صنایع و تولید پاکستان در اوایل ماه جاری گزارشی در خصوص احتمال ساخت کارخانه فولاد جدید به مجلس ملی ارائه کرد. این گزارش پس از گفتگوهای بین مقامات روسی و آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان در ماه آوریل دنبال شد که طی آن روسیه پیشنهاد کمک برای احیای کارخانه های فولاد پاکستان (PSM) را که در ابتدا با حمایت مسکو ساخته شده بودند، را داده است.

آندری ویکتوروویچ فدوروف سرکنسول روسیه در ماه ژوئیه، تمایل مسکو برای کمک به احیای PSM را تکرار کرد و مقامات خاطرنشان کردند که انتظار می رود یک هیئت روسی به زودی به پاکستان سفر کند تا درباره راه اندازی یک کارخانه فولاد مدرن در سایت فعلی PSM گفتگو کند.

ارسال نظر

 
1