خبر فوری

 
انتخابات میان دوره ای سنای پاکستان: اکثریت برای حزب مردم پاکستان
کد خبر :41531920

15:41 1402/12/24


برچسب ها : انتخابات, انتخابات مجلس سنای پاکستان, سناتور, مجلس سنای پاکستان,

حزب مردم پاکستان در انتخابات برگزار شده برای 6 کرسی خالی مجلس سنا، توانست 4 نشست را ازآن خود کند و نامزدهای احزاب مسلم لیگ نواز و جمعیت علمای اسلام هم توانستند هر کدام یک نشست را به دست آورند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| پس از انتخابات نمایندگان مجالس ملی و ایالتی، 6 کرسی مجلس سنا خالی شد که امروز (24 اسفند) انتخابات میان دوره ای برای این شش نشست مجلس سنا برگزار شد.

این انتخابات که از ساعت 9 صبح تا 16 به وقت محلی برای انتخاب یک سناتور از اسلام‌آباد، 2 کرسی از ایالت سند و 3 کرسی مجلس بلوچستان ادامه داشت، براساس اعلام نتایج، حزب مردم پاکستان 4 کرسی از شش نشست را ازآن خود کرد درحالیکه نامزدهای احزاب مسلم لیگ نواز و جمعیت علمای اسلام هم توانستند هر کدام یک نشست را به دست آورند.

یوسف رضا گیلانی از حزب مردم پاکستان PPP برای کرسی اسلام‌آباد توانست 204 رأی کسب کند درحالیکه حریف وی به نام الیاس مهربان از شورای اتحاد اهل سنت تنها 88 رأی به دست آورد. 301 نماینده مجلس ملی برای این کرسی مجلس سنا رای دادند درحالیکه آراء 9 نماینده مجلس ملی رد شد.

در مجلس ایالت سند در مجموع 124 رای اخذ شد و بلوچستان هم 61 نماینده از مجلس در انتخابات میان دوره ای شرکت کردند.

اسلم ابرو و سیف الله دهاریجو از حزب مردم پاکستان به ترتیب با 57 و 58 رأی از مجلس ایالت سند به عنوان سناتور انتخاب شدند.

از طرفی میر عبدالقدوس بزنجو نامزد حزب مردم پاکستان با 23 رأی، دوستین دومکی نامزد حزب مسلم لیگ نواز با 17 رأی و عبدالشکور از حزب جمعیت علمای اسلام با 16 رأی از مجلس بلوچستان به عنوان سناتور انتخاب شدند.

ارسال نظر

 
1