خبر فوری

 
نشست وزیر بازرگانی و صنعت هند با هیئتی از اتحادیه تجارت آزاد اروپا در لندن
کد خبر :415122585

18:15 1402/04/21


برچسب ها : تجارت, روابط دوجانبه, لندن, هند و اتحادیه اروپا, وزیر بازرگانی و صنعت هند,

شری پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت، امور مصرف کنندگان، مواد غذایی و نساجی هند نشست موفقی را با هیئتی از اتحادیه تجارت آزاد اروپاEFTA به رهبری خانم هلن بودلیگر آرتیدا وزیر امور اقتصاد سوئیس در لندن انجام داد.


لندن: به گزارش راز نیوز| شری پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت، امور مصرف کنندگان، مواد غذایی و نساجی هند نشست موفقی را با هیئتی از اتحادیه تجارت آزاد اروپاEFTA به رهبری خانم هلن بودلیگر آرتیدا وزیر امور اقتصاد سوئیس در لندن انجام داد.

گفتنی است این نشست از 11 تا 12 ژوئیه 2023  (20 تا 21 تیر) در لندن برگزار شد. خانم هلن بودلیگر آرتیدا در صدر هیئتی از سهامداران صنعت داروسازی، ماشین آلات و الکترونیک کشورهای EFTA در این نشست شرکت کرد.

گفتگوهای مثمر ثمر و مفصلی در مورد موضوعات مهم و با هدف مشترک پایان دادن سریع به مذاکرات توافقنامه تجارت و مشارکت اقتصادی (TEPA) بود. هدف اصلی این مذاکرات ایجاد یک معامله تجاری منصفانه، دوجانبه سودمند و جامع بین هند و EFTA است.

گفتنی است طی چند ماه گذشته، هند و EFTA به طور قابل توجهی تعامل خود را تشدید کرده اند و در این مذاکرات تعهد هر دو طرف برای دستیابی به نتیجه زودهنگام مذاکرات TEPA را برجسته کرده اند.

پیوش گویال وزیر هند با ابراز خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در این دیدار، بر ماهیت سازنده و مشارکتی مذاکرات تاکید کرد. وی بر اهمیت یک توافق تجاری جامع که به نیازها و آرزوهای هند و EFTA رسیدگی می‌کند، روابط اقتصادی نزدیک‌تر و رشد پایدار را تقویت می‌کند، تاکید کرد.

نشست موفق در لندن به مذاکرات جاری بین هند و EFTA شتاب بیشتری بخشید. هر دو طرف تعهد خود را برای تسریع در انعقاد TEPA با به رسمیت شناختن پتانسیل افزایش همکاری اقتصادی و تجارت بین دو منطقه مورد تاکید قرار دادند. انعقاد موفقیت آمیز TEPA زمینه را برای یک همکاری اقتصادی عمیق تر جدید فراهم می کند که باعث رشد و شکوفایی هند و EFTA می شود.

ارسال نظر

 
1