خبر فوری

 
انتقاد تند مقام پاکستانی از رویکرد دوگانه طالبان افغانستان در مقابله با عناصر تروریستی
کد خبر :414009320

12:05 1402/09/13


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, حوادث تروریستی, حکومت طالبان افغانستان, دولت افغانستان, دولت محلی ایالت بلوچستان, شهروندان افغان, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, کویته,

وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت محلی ایالت بلوچستان پاکستان طی اظهاراتی رویکرد دوگانه کابل در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی را به باد انتقاد گرفت.


کویته: به گزارش راز نیوز| وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت محلی ایالت بلوچستان پاکستان طی اظهاراتی رویکرد دوگانه کابل در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی را به باد انتقاد گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جان اچکزئی وزیر اطلاع رسانی دولت محلی ایالت بلوچستان روز گذشته در نشست مطبوعاتی در شهر کویته به انتقاد از سیاست‌ها و عملکرد دولت طالبان افغانستان در امر مقابله با تروریسم پرداخت و گفت: دولت افغانستان در زمینه مجازات عوامل شریک در حملات تروریستی علیه پاکستان از طریق خاک افغانستان بازی دوگانه ای را پیش گرفته است و در این زمینه هیچ جدیتی به خرج نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: پاکستان بارها با ارائه مستندات قوی استرداد تروریست‌های مشخصی را از افغانستان مطالبه نموده است؛ اما دولت کابل تاکنون هیچ پاسخ مثبتی به این درخواست نداده است.

وزیر اطلاع رسانی دولت بلوچستان هشدار داد پاکستان برای مطالبات خود تا هر میزانی پیش خواهد رفت، مشارکت اتباع افغان در حملات اخیر تروریستی در بنون از طریق کارت‌های شناسایی کشف شده توسط بازرسان امنیتی به اثبات رسیده است.

وی افزود: اتباع افغان دارای کارت ملی و مدارک هویتی افغانستان به یک معضل امنیتی برای ما تبدیل شده‌اند و تمامی این افراد به زودی اخراج خواهند شد، هیچ تبعه افغان فاقد گذرنامه و روادید معتبر حق ورود به پاکستان را ندارد.

اچکزئی تأکید کرد: دولت طالبان وظیفه دارد از استفاده از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی علیه پاکستان جلوگیری نماید.

وی تصریح کرد: دولت پاکستان هیچ طرحی برای عقب نشینی و تجدید نظر در سیاست‌های خود مبنی بر لزوم به همراه داشتن مدارک هویتی برای عبور از گذرگاه‌های بین‌المللی را ندارد.

ارسال نظر

 
1