خبر فوری

 
 
دستاورد سفر وزیر نفت پاکستان به چین: امضای تفاهم نامه اکتشاف گاز شیل در پاکستان
کد خبر :413552227

11:12 1403/07/03


برچسب ها : استان شنشی, پاکستان و چین, شرکت اکتشاف نفت و گاز, شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان, گاز شیل, مصدق ملک, نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم, وزیر نفت پاکستان,

مصدق ملک در سفر به چین به دستاوردهای بزرگی از جمله امضای تفاهم نامه شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان با شرکت چینی CCDC برای اکتشاف گاز شیل در پاکستان دست یافته است.


شنشی: به گزارش راز نیوز | مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در هفته جاری برای شرکت در هشتمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم به شهر شیان استان شنشی چین سفر کرده است.

وی در این سفر به دستاوردهای بزرگی از جمله امضای تفاهم نامه شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان با شرکت چینی CCDC برای اکتشاف گاز شیل در پاکستان دست یافته است.

دکتر مصدق ملک وزیر نفت پاکستان در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم برای سرمایه گذاری و تجارت، شاهد مراسم امضای تفاهم نامه اکتشاف پتانسیل گاز شیل در پاکستان بود.

این تفاهم نامه بر تعهد هر دو کشور برای توسعه پتانسیل شیل و گاز طبیعی محدود پاکستان با هدف کاهش نیازهای انرژی کشور از طریق منابع بومی تاکید می کند.

وزیر نفت پاکستان از میزبانی طرف چینی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که همکاری و تعاملات میان پاکستان و چین در زمان‌های آینده در تمامی زمینه‌های انرژی به نفع دو کشور تقویت شود.

همکاری در زمینه اکتشاف گاز شیل بین شرکت توسعه نفت و گاز پاکستان و CCDC چین، فصل کاملا جدیدی از پتانسیل انرژی استفاده نشده ای را که پاکستان در اختیار دارد، فراهم خواهد کرد.

دکتر مصدق ملک همچنین از شرکت زغال سنگ و صنایع شیمیایی استان شنشی در چین بازدید کرد تا فرصت های همکاری تقویت شده بین دو کشور را در زمینه‌های انرژی، پتروشیمی و توسعه صنعتی پایدار بررسی کند.

در این بازدید، وزیر نفت پاکستان با بررسی جامع، از عملکرد این شرکت در پروژه های معدن زغال سنگ، کارخانه های فرآوری پتروشیمی و پیشرفت در فناوری های انرژی پاک آشنا شد.

گروه صنایع شیمیایی و زغال سنگ استان شنشی یکی از بزرگترین شرکت های دولتی چین است که سرمایه گذاری عمده ای در بخش زغال سنگ، مواد شیمیایی و انرژی های جدید دارد.

هیئت پاکستانی همچنین در حاشیه نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم از شانشی یانچانگ پترولیوم شرکت دولتی نفت و گاز چینی بازدید کرد و هر دو طرف بر تعهد خود به تقویت مشارکت های استراتژیک در زمینه های اکتشاف انرژی، نوآوری و توسعه پایدار تاکید کردند.

اعضای شرکت چینی و وزیر نفت پاکستان بر روی چندین حوزه کلیدی از جمله اکتشاف نفت و گاز، همکاری پالایشگاهی، مجتمع صنعتی یکپارچه زغال سنگ و نوآوری های فناورانه متمرکز شدند.

در همین حال مصدق ملک بیان کرد: پاکستان و چین اهداف مشترکی در تضمین امنیت انرژی دارند و این سفر فرصتی برای کشف راه های جدید برای همکاری است که با تعهدات هر دو کشور به نوآوری در بخش انرژی همسو است.

وزیر نفت پاکستان همچنین در هشتمین نمایشگاه بین المللی جاده ابریشم برای سرمایه گذاری و تجارت در شهر شیان استان شنشی چین سخنرانی کرد و از شرکت های چینی به ویژه شرکت های استان شانشی خواست تا در بخش‌های انرژی و نفت پاکستان سرمایه‌گذاری کنند.

ارسال نظر

 
1