خبر فوری

 
سفر یک هیئت عالی رتبه 16 نفره از پاکستان به افغانستان برای رایزنی در خصوص تنش‌های مرزی چمن
کد خبر :412894122

15:30 1401/09/29


برچسب ها : تنش, خط مرزی دیورند, درگیری مرزی, علمای سنی, مرز پاکستان و افغانستان, مقامات افغانستان, نیروهای مرزبانی افغانستان, نیروهای مرزبانی پاکستان, نیوروهای مرزبانی, هیئت سیاسی,

به دنبال تشدید تنش‌های مرزی میان پاکستان و افغانستان هیئت 16 نفره متشکل از علمای مذهبی، رهبران محلی و تجار سرشناس پاکستانی عازم افغانستان برای رایزنی با مقامات این کشور شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال تشدید تنش‌های مرزی میان پاکستان و افغانستان هیئت 16 نفره متشکل از علمای مذهبی، رهبران محلی و تجار سرشناس پاکستانی عازم افغانستان برای رایزنی با مقامات این کشور شدند.

مفتی قاسم از علمای سرشناس مذهبی و عضو این هیئت عالی رتبه پیش از عزیمت به افغانستان گفت: ما با پیام صلح، امنیت و دوستی عازم افغانستان هستیم، در ارتباطات صورت گرفته با مقامات افغان واکنش‌های خوبی را دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: خسارت مالی و جانی به شهروندان عادی در راستای منافع هیچ کشوری نخواهد بود.

ملک عبدالخالق اچکزئی نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: امیدواریم در نتیجه گفتگو و مذاکرات تنش‌های مرزی میان دو کشور پایان یابد.

لازم به ذکر است در پی گشودن آتش از سوی نیروهای مرزبانی افغانستان طی روزهای گذشته به سوی مناطق شهری پاکستان در خط مرزی مشترک چندین شهروند غیر نظامی کشته و زخمی شدند، همچنین در اقدام متقابل نیروهای مرزبانی پاکستان نیز 6 پاسگاه مرزی افغانستان نیز منهدم شدند.

ارسال نظر

 
1