خبر فوری

 

آنکارا: به گزارش راز نیوز| رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در کاخ ریاست جمهوری آنکارا میزبان مارشال ظهیر احمد بابر سدو فرمانده نیروی هوایی پاکستان بود.

به گزارش منابع نزدیک به ارتش پاکستان: این نشست در سطح بالا نشان دهنده همکاری نظامی رو به رشد بین ترکیه و پاکستان، دو بازیگر کلیدی در پویایی امنیت منطقه است.

بحث ها حول محور پیشبرد پروژه های دفاعی مشترکی بود که در حال حاضر در دست اجرا هستند.

پروژه‌های کلیدی شامل توسعه و استقرار سامانه‌ های هوایی بدون سرنشین پیشرفته (UAS) مانند بایراکتار تی بی2  و بایراکتار اکینجی، تولید شده توسط ترکیه، و همچنین کار مشترک بر روی مهمات پرسه‌زن پیشرفته مانند کاگم V3 می باشد.

گفته می شود که این اتحاد نه تنها روابط نظامی را تقویت می کند، بلکه نشان دهنده یک چشم انداز مشترک برای ثبات و امنیت منطقه است.

هر دو کشور درگیر تقویت فناوری پیوند داده با SDT و الحاق مهمات هدایت شونده از طریق روکتسان (مجموعه صنایع دفاعی و تولید موشک وابسته به نیروهای مسلح ترکیه) هستند.

از آنجایی که هر دو کشور به همکاری نزدیک بر روی این سیستم‌ های دفاعی پیشرفته ادامه می‌دهند، نشست اردوغان و مارشال سدو قرار است راه را برای همکاری‌ های بیشتر هموار کند که نشان‌ دهنده اعتماد متقابل و منافع مشترک در روابط دوجانبه می باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش پاکستان در جریان این سفر همچنین با ژنرال متین گوراک رئیس ستاد کل ارتش و  ژنرال ضیا جمال کادیوگلو فرمانده نیروی هوایی ترکیه نیز دیدار کرد.

ارسال نظر

 
1